شناسهٔ خبر: 38668 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایت هشتم؛ «رفاقت»

شهدا مسافران امشب «بزرگ راه همت»

هشتمین قسمت از مجموعه مستند تلویزیونی «بزرگ‌راه همت» با عنوان «رفاقت»، امشب روی آنتن شبکه افق خواهد رفت. این برنامه امشب یک‌شنبه ۱۲ مهرماه ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

فرهنگ امروز: هشتمین روایت از این مجموعه در سفر به کردستان حکایت رفاقت هایی است که عطرشان عالم گیر است. رفاقت هایی که تابع زمان و مکان نیست. رفاقت هایی که هم لب را به خنده باز می کند و هم چشم را به اشک، تر.

روایت هشتم «بزرگ راه همت»، حکایت رفاقتی است که کنار دریاچه زریوار شکل می گیرد، اما وسعتش به پهنای ایران است. این روایت هم سفر با کاروان شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس نیز می شود که وارد مرز ایران می شوند.

«بزرگ راه همت» در ۱۳ قسمت به نویسندگی و کارگردانی سیدامیر جاوید و تهیه‌کنندگی اباذر صالحیان، عنوان مجموعه مستندی است که سوژه‌های آن تمام ایران را شامل می‌شود و مخاطب در یک سفر دور و دراز، در هر قسمت از این مجموعه با فعالیت‌های فرهنگی خودجوش و مردمی مسافران «بزرگ راه همت» آشنا می‌شود.

خصوصیت مشترک این فعالیت‌ها، اتکای آنها به نیرو و منابع مردمی و خودجوش و پرهیز از استفاده از منابع و امکانات دولتی برای رشد و حیات است.

این مجموعه مستند هر هفته یکشنبه‌ها از شبکه افق روی آنتن صداوسیما می‌رود.

نظر شما