شناسهٔ خبر: 38715 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فروش غیرقانونی «شكرستان» متوقف شد

صفوی درباره عرضه غیرقانونی محصولات فرهنگی از جمله انیمیشن «شكرستان» گفت: در حال حاضر با كمك پلیس فتا كه پیگیر جرایم مجازی است، فروش مجموعه شكرستان در سایت های غیرقانونی متوقف شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از حوزه هنری ، مسعود صفوی، رئیس مركز مطالعات فیلم انیمیشن حوزه هنری، درباره عرضه غیرقانونی محصولات فرهنگی از جمله انیمیشن «شكرستان» گفت: وقتی عموم مردم از یك برنامه تلویزیونی استقبال می كنند، سایت هایی كه مجوز قانونی فعالیت ندارند، این محصولات را در سایت خود عرضه می كنند و می فروشند.

وی افزود: با توجه به اینكه قانون بین المللی كپی رایت در ایران چندان مورد توجه نیست، سرعت تكثیر محصولات فرهنگی و هنری از جمله انیمیشن شكرستان بالا می رود.

صفوی با اشاره به اینكه در جریان كپی غیرقانونی حق تهیه كننده به عنوان صاحب اثر در این میان تضییع می شود، عنوان كرد: برای جلوگیری از گسترش این جریان با كمك پلیس فتا كه پیگیر جرایم مجازی است، به طور كامل سایت هایی كه مجموعه «شكرستان» را به طور غیرقانونی عرضه می كردند، شناسایی شدند. در حال حاضر  این مجموعه انیمیشن برای فروش مجازی در هیچ سایت غیرقانونی موجود نیست.

مسعود صفوی پس از مجموعه انیمیشن «شكرستان»، سریال تلویزیونی «تاریخ از این ور» را تهیه و تولید كرده است. این سریال روایتی طنز از تاریخ حكومت هایی است كه بر سر كار آمدند و داستان سریال از سلسله طاهریان آغاز و تا پهلوی اول ادامه پیدا می كند. دیالوگ های این سریال در گذر زمان و سلسله به سلسله دستخوش تغییر می شود. 

نظر شما