شناسهٔ خبر: 38724 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمد احسانی «می‌خواهم زنده بمانم» را می‌سازد

تولید مستند «می خواهم زنده بمانم» به کارگردانی محمد احسانی در شبکه مستند سیما آغاز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ محمد احسانی تهیه کننده و کارگردان مستند «می‌خواهم زنده بمانم» درباره این مستند توضیح داد: این اثر به بحران گسترش سرطان در ایران از زاویه جامعه و روان شناختی می‌پردازد. طبق نظر کارشناسان بهداشت، کشور ما روی کمربند سرطان قرار گرفته است و متاسفانه بالاترین رشد سرطان را داریم.

بررسی دلایل گسترش سرطان
وی افزود: این موضوع به یک بحران اجتماعی در جامعه ایران تبدیل شده است. از همین رو به فکر ساخت یک فیلم مستند درباره سرطان افتادیم تا در آن شایع‌ترین سرطان‌ها و دلایل گسترش روز افزون این بیماری را بررسی کنیم.

احسانی یادآور شد: در این مستند شخصیت‌هایی داریم که درگیر سرطان بوده‌اند اما با مبارزه، امید و با کمک پزشکان توانسته اند بر بیماری خود غلبه کنند. سه نمونه از انسان‌هایی که توانسته‌اند بر سرطان‌های پیشرفته شان غلبه کنند، در این مستند حضور دارند.

فیلمی که هم هشدار می‌دهد و هم امیدبخش است
کارگردان «می خواهم زنده بمانم» درباره دلیل انتخاب این عنوان برای مستند گفت: این سه نفر با گریز از مرگ، توانسته‌اند به زندگی برگردند و ما عنوان فیلم را از همین موضوع انتخاب کرده ایم. فیلم ما هم هشدار می‌دهد و هم امیدبخش است. به ویژه که بعد از بیماری‌های قلبی بیشترین آمار مرگ و میر در دنیا به خاطر سرطان است که در ایران رشد زیادی دارد و متاسفانه اکثر مبتلایان بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند.

وی تأکید کرد: کارشناسان وزرات بهداشت درباره تشکیل ستاد بحران سرطان در ایران در این مستند توضیح می‌دهند. در این ستاد برای مقابله با این اتفاق تلاش می‌کنند و دلایل آن از جمله بحث آلودگی هوا، آب، تغذیه و... را بررسی می‌کنند.

«می خواهم زنده بمانم» دی ماه آماده پخش می‌شود
احسانی زمان این مستند را ۴۰ دقیقه اعلام و اظهار کرد: تصویربرداری کار تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت و آن را در چند مرحله به انجام می رسیم و سپس تا پایان دی ماه فیلم آماده پخش خواهد شد.

نظر شما