شناسهٔ خبر: 38764 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موسیقی به جشنواره دانشجویی اضافه می‌شود/ کنسرت برگزار نمی‌کنیم

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: ما درباره موضوع موسیقی در دانشگاه ها تابع نظر مقام معظم رهبری هستیم و در دانشگاه کنسرت برگزار نمی کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسام الدین علامه در نشست خبری هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی کشور با اشاره به رشته های مختلف در این جشنواره از اضافه شدن رشته موسیقی به این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: رشته موسیقی در این دوره مورد توجه است اما ملاحظاتی در این زمینه داریم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند در فضای دانشگاه کنسرت برگزار نشود ما هم به این موضوع اعتقاد داریم و تابع این هستیم.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت افزود: از سوی دیگر معتقدیم شأن علمی دانشگاه بالاتر از این است که محل برگزاری کنسرت باشد. اما برای این دوره از جشنواره در نظر داریم گروه های دانشجویی با ابزار آلات موسیقی شرعی که آیین ها و فرهنگ های سنتی و ترانه های غنی برخواسته از شعر و ادب ایران را اجرا می کنند تشکیل شوند.

علامه یادآور شد: با کمک اساتید شعر و ادب ترانه های مختلف با موضوعات اجتماعی و ادبی در اختیار کانون های موسیقی قرار می گیرد تا با رعایت جوانب شرعی گروه های دانشجویی به دور از هر مفسده ای که برنامه فرهنگی را دچار حاشیه کند، برنامه خود را اجرا کنند.

وی با اشاره به تغییرات این دوره از جشنواره فرهنگی خاطرنشان کرد: ما نقاط ضعف دوره های گذشته را بررسی کردیم و برخی از رشته ها حذف شدند، رشته های مذهبی به جشنواره قرآن منتقل شدند، رشته های مرتبط با نشریات و رسانه نیز به جشنواره نشریات انتقال پیدا کردند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت درباره زمان برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی یادآور شد: پیش از این مخاطبین نمی توانستند از جشنواره استفاده کنند اما با تغییر زمان، جشنواره در بخش های نمایشی، موسیقی و مجازی در روزهای ۶ تا ۸ دی ماه و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا می شود.

وی افزود: همچنین بخشهای هنرهای تجسمی و ادبی در روزهای ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به نحوه ارائه آثار از سوی دانشجویان علوم پزشکی گفت: دانشجویان از ۸ آبان تا پایان این ماه فرصت دارند آثار خود را با ورود به سایت جشنواره ثبت کنند.

علامه با اشاره به موضوعات و محورهای مهم این دوره از جشنواره فرهنگی هنری علوم پزشکی گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی و فرهنگ سلامت دو موضوع اصلی این دوره از جشنواره هستند که در ذیل هر کدام از این موضوعات چندین محور وجود دارد.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به موضوع آزاداندیشی تاکید کرد: متاسفانه چون ما مسئولان آزاداندیشی را باور نداریم بستر برنامه های آزاداندیشی به صورت گسترده در دانشگاه ها فراهم نشده است.

نظر شما