شناسهٔ خبر: 38774 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

فلسفۀ ارتباطات

فلسفه ارتباطات این مجموعه به منظور کاربرد و استفاده مستقیم دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری ارتباطات با در نظر گرفتن دغدغه های پیشین و کنونی آنها در محافل علمی و دانشگاهی تهیه و ترجمه شده است.

فلسفۀ ارتباطات

کنستانتین بودوریس و جان پولاکاس

مترجمان: غلامرضا آذری و حسین کیانی

ناشر: نشر ققنوس

تعداد صفحات: ۴۳۹ صفحه

قیمت: ۲۸۰۰۰ تومان

 

این کتاب تلاشی برای تامل در فلسفه‌ی ارتباطات در یونان است. نویسندگان این جستارها، با توجه به برخی از پدیده‌های معاصر هچون گسترش شگفت‌آور فناوری ارتباطات عمومی یا کاربردهای فراگیر رایانه و اینترنت، نظر خود را به فرهنگ یونان و آرا و اندیشه‌های آن معطوف کرده‌اند؛ چراکه، به گمان آنان، این اندیشه‌ها می‌توانند ما را در فهم شیوه‌های برقراری ارتباط یاری کنند. اگرچه این مقالات از لحاظ رویکرد، هدف و دامنه‌ی بحث با یکدیگر متفاوت‌اند، همه‌ی آنها به این مفهوم می‌پردازند که مسائل ارتباطات از گذشته‌های دور تاکنون از اساس به همان شکل باقی مانده‌اند. به همین اعتبار، همه‌ی آنها همان واحدهای سه‌گانه‌ی تحلیل را به کار می‌گیرند که اندیشمندان یونانی قرن ها پیش مورد توجه قرار داده بودند. این واحدهای سه‌گانه عبارت‌اند از «لوگوس» (به معنای کلمه یا کلام)، «گوینده» و « شنونده».

این کتاب شامل ۱۷ فصل است که برخی از عناوین آنها عبارت است از: «چالش‌های اخلاقی برای ریطوقای ارسطو در عصر ارتباطات واسطه‌مند»، «مکالمه‌ای درباره فضیلت روزمره: ارتباطات سقراطی به مثابه‌ی غایت، نه ابزار»، «نظریه‌ی ارزشیابی برهان ارسطو»، «بلاغت ستایش و تشکیل هویت»، «جنبه‌های اخلاقی فناوری ارتباطات» و «ارتباطات میان‌فرهنگی در دوران باستان». 

نظر شما