شناسهٔ خبر: 38776 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای سند تحول آموزش و پرورش بدون همکاری حوزه ممکن نیست

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش نیازمند همکاری حوزه با آموزش وپرورش است، بنابراین باید همکاری ها روز به روز تقویت شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی در نشست هفتم دبیران کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش منطقه سه کشوری، حوزه های علمیه را کانون جوشان معنویت افزایی در جامعه خواند و ابراز داشت: ستاد همکاری ها به دنبال آن است که از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بهره برداری شود.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به این که دشمن با استفاده از شبکه های ماهواره ای و اجتماعی نسل جوان را هدف گرفته است، افزود: دشمن در حال حاضر به درون خانه ها نفوذ کرده و فرزندان ما را هدف تیرهای نامرئی قرار داده، بنابراین برای مقابله با هجمه ها نیازمند حرکت اصولی و هدفمند هستیم.

وی همچنین به آمار ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزان کشور و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سند تحول بعد از سال ها تلاش کارشناسان، در راستای تحقق تعلیم و تربیت دینی تدوین شده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری، این سند به مثابه یک نسخه برای بیمار است که برای تحقق آن باید برنامه های لازم را تدوین عملیاتی کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، سند تحول را نقشه راه تعلیم و تربیت کشور خواند و تصریح کرد: اجرای بخش زیادی از سند تحول نیازمند همکاری با آموزش وپرورش است، بنابراین باید این همکاری ها روز به روز تقویت شود.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: وظیفه امروز حوزه و آموزش و پرورش حفظ و صیانت از میراث علمی و فرهنگی اسلام ناب محمدی انتقال این فرهنگ به عنوان سند افتخار و فداکاری علما، دانشمندان و فرهیختگان گذشته به نسل کنونی است.

حجت الاسلام ملکی با جایگاه حوزه های علمیه و آمورش و پرورش در نظام اسلامی، ابراز داشت: تقدیم حدود ۵ هزار شهید روحانی و ۵ هزار شهید فرهنگی، سند محکمی بر تلاش این دو نهاد در عرصه دفاع از انقلاب و آرمان های امام خمینی(ره) است.

نظر شما