شناسهٔ خبر: 38797 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سند راهبردی فناوری در علوم انسانی تدوین می‌شود

عضو شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی وزارت علوم از تدوین سند راهبردی کلان فناوری برای علوم انسانی خبرداد و گفت: این سند با همکاری دانشگاه ها و پژوهشگاه های فعال در این حوزه تدوین می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محسن شریفی گفت: هدف از ایجاد شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی در وزارت علوم توجه به استفاده از تحقیقات علوم انسانی در زندگی مردم است که در این راستا سند راهبردی کلان با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی فعال در این حوزه تدوین می شود.

وی تاکید کرد: تمامی دانشگاه ها و پژوهشگاه های فعال در حوزه علوم انسانی نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص این سند به شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی ارائه می کنند و بعد از جمع بندی نظرات ارائه شده، سند نهایی تدوین و تصویب خواهد شد.

عضو شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر وزارت علوم خاطرنشان کرد: تدوین این سند با محوریت بیانات مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و اسناد بالا دستی کشور در حوزه علوم انسانی صورت می گیرد.

شریفی گفت: در کشور به موضوع فناوری در حوزه علوم انسانی بسیار کم توجه شده است، بنابراین این شورا در وزارت علوم ایجاد شد تا به موضوع کارآفرینی، اشتغال زایی و تبدیل ایده به محصول در این حوزه نیز توجه شود.

وی عنوان کرد: این شورا قرار است پژوهش های علوم انسانی را به سمت نیازهای جامعه هدایت کند.

نظر شما