شناسهٔ خبر: 38811 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنرمندان ایرانی در الجزایر کنسرت مشترک می دهند

مجید ناظم پور نوازنده عود و کیوان ساکت نوازنده تار به مناسبت هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر کنسرت مشترکی را برگزار می کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید ناظم پور نوازنده عود از برگزاری یک کنسرت مشترک موسیقایی با کیوان ساکت نوازنده پیشکسوت تار در کشور الجزایر خبر داد و گفت: به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به مناسبت هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در کشور الجزایر کنسرت موسیقی را همراه با کیوان ساکت نوازنده پیشکسوت تار در دو شهر کشور الجزایر برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه در سه قسمت مختلف برای مخاطبان اجرا می شود که طی آن دو نوازی بنده و کیوان ساکت شامل اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک، اجرای گروه «وزیری» به سرپرستی و آهنگسازی کیوان ساکت و اجرای قطعاتی از موسیقی محلی الجزایر با همکاری گروه «وزیری» و خواننده ای از کشور الجزایر اعم برنامه های ما را تشکیل می دهند.

ناظم پور در پایان در معرفی اعضای گروه گفت: کیوان ساکت تار، علی اکبر خادم تنبک، مهرداد ناصحی کمانچه، مهدی غلامی دف و حمید رضا نادریان خواننده اعضای گروه وزیری در این کنسرت را تشکیل می دهند. این در حالی است که هفته فرهنگی جمهوری اسلای ایران از شانزدهم تا بیست و پنجم مهرماه در کشور الجزایر برگزار می شود.

مجید ناظم‌پور از جمله نوازندگان ساز عود کشورمان است که بیش از ۲۷ سال است در این عرصه فعالیت می کند. انتشار آلبوم تکنوازی عود «راز ساحل»، تالیف و پژوهش چند کتاب موسیقایی، برگزاری چندین کنسرت پژوهشی و سخنرانی درباره ساز عود، برگزاری چندین کنسرت در خارج از کشور و تدریس در دانشگاه از جمله فعالیت‌های این نوازنده در عرصه موسیقی است.

نظر شما