شناسهٔ خبر: 38814 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور «فصل فراموشی فریبا» در جشنواره «شیکاگو» آمریکا

فیلم «فصل فراموشی فریبا» به كارگردانی و تهیه كنندگی عباس رافعی در ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های جنوب آسیایی «شیکاگو» که در آمریکا برگزار می شود، حضور دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، جشنواره «شیکاگو» آمریکا به منظور کشف فیلم های جدید با ایده های درخشان آمیخته با فرهنگ شرقی توام با ساختار کلاسیک و به منظور معرفی فرهنگ مردم جنوب آسیا به تماشاگران آمریکایی بنیانگذاری شده است که امسال از سینمای ایران فیلم «فصل فراموشی فریبا» در این جشنواره سینمایی حضور دارد.

جشنواره فیلم های جنوب آسیایی «شیکاگو» که به همت شهرداری شیکاگو و مرکز فرهنگی شهر و دفتر فیلم «شیکاگو» برگزار می شود و امسال فیلمسازان سینمای هند با ۶ فیلم در این دوره از جشنواره با فیلمسازان دیگر آسیایی به رقابت می پردازند.

هفته گذشته فیلم «فصل فراموشی فریبا» در جشنواره «یونیورسال» آمریکا موفق به کسب جوایز اصلی بهترین فیلم سینمایی و بهترین بازیگر زن این جشنواره شد. پیش از این نیز این فیلم سینمایی در جشنواره رومانی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم سینمایی شده بود.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش روی زندگی عاشقانه اش سایه انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند. اكنون كه همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.

پخش بین المللی فیلم در موسسه تولید و پخش بین الملل «فیلمنگاران» انجام می شود. این جشنواره هرساله در ماه اکتبر برگزار می شود.

از جمله عواملی كه در ساخت فیلم «فصل فراموشی فریبا» حضور دارند می‌توان به علی اصغری فیلمنامه‌نویس، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، عباس رستگارپور صدابردار، مصطفی مسجدی و رزاق موسوی پور مجری طرح و پیمان یزدانیان در سمت آهنگساز نام برد.

نظر شما