شناسهٔ خبر: 38817 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتقال مفاهیم دینی در قاب خوشنویسی/ هنرمندان جوان انگیزه می خواهند

شهرام روحی معتقد است که خط زیبا می‌تواند هم از لحاظ هنری مخاطب را جذب کند و هم در انتقال مفاهیم دینی و اخلاقی موثر باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ شهرام روحی، برگزیده رشته خوشنویسی در چهارمین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری  گفت: از استان آذربایجان شرقی، تبریز در این جشنواره در رشته خوشنویسی شرکت کردم، کاری که در این جشنواره ارایه کردم، نگارشی از آیات قرآن کریم در رشته خط نستعلیق بود.

روحی در مورد تاثیرات جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری اظهار داشت: این جشنواره می تواند نقش زیادی در کشف استعدادهای جوان داشته باشد و انگیزه‌ای باشد برای هنرمندان که بتوانند خود را مطرح و معرفی کنند و هنر خود را به نمایش بگذارند. همچنین این جشنواره می تواند محکی برای هنرمندان جوان باشد که ببینند تا چه اندازه موفق بوده‌اند.

وی در مورد تاثیرگذاری انتقال مفاهیم دینی و اخلاقی در قالب های هنری اظهار داشت: رشته‌ای که من در آن فعالیت می کنم جزیی از رشته‌های اصلی مذهبی است، چون در هر حال از همان ابتدا با نگارش قرآن کریم شروع شده است.

این هنرمند خوشنویس خاطرنشان کرد: تاثیری که خط زیبا می‌تواند داشته باشد بسیار زیاد است. خط زیبا می‌تواند از لحاظ هنری مخاطب را جذب کند و از طرفی در انتقال مفاهیم دینی و اخلاقی موثر باشد.

روحی که ۲۶ سال است کار خوشنویسی می‌کند در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای برای هنرمندان تازه کار در رشته خوشنویسی دارید، عنوان کرد: بنده به عنوان کسی که بیش از ۵۰ رتبه کشوری دارم به تازه‌کاران این رشته می‌گویم راه سختی در پیش دارند. تلاش و پشتکار در این زمینه مهمترین معیار است.

وی در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از برگزارکنندگان جشنواره ها از جمله جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری دارید، بیان کرد: انتظار من پرداخت بیشتر به مسایل مالی است، از نظر جوایز و خرید آثار هنری. مسئله مالی دغدغه اصلی هنرمندان است .وقتی کسی به فعالیت هنری روی می آورد باید از جنبه های دیگر زندگی بزند که این مسئله نیازمند یک سری کمک‌های مالی است که هنرمند بتواند تمرکز و توجه بیشتری بر روی هنر خود داشته باشد.

نظر شما