شناسهٔ خبر: 38818 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پنجمین جلد از کتاب «تفسیر روز» به چاپ دوم رسید

جلد پنجم کتاب«تفسیر روز» به قلم دکتر«یحیی یثربی»را انتشارات امیر کبیر برای دومین بار تجدید چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

به گزاش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب تفسیر روز، تفسیر عقلی و کاربردی قرآن کریم با توجه به مسائل روز است. یثربی در این اثر کوشیده است تا با پرهیز از مطالب تکراری،  آموزه‌هایی ارائه دهد که پیش از این از تفسیر قرآن به دست نمی‌آمد.او در زمینه تفسیر قرآن کریم، راه ویژه ای در پیش گرفته و تلاش می کند تا برتری های تعالیم قرآن کریم را با توجه به مسائل و مشکلات امروز بشر نشان دهد.

از نظر نویسنده شریعت اسلام، دین همه انسانها در همه دوران ها است به همین دلیل باید حکمت و معجزه های روشن خود را برای همه انسانها و در همه دورانها عرضه نماید. یثربی بیان می کند که  فهم مبانی قرآن باعث می‌شود تا بتوانیم قرآن کریم را به عنوان یک سند نهایی، تکیه‌گاه نیازهای امروزمان قرار دهیم. سپس با اطمینان و اعتماد به نفس، واقعیتهای زندگی اجتماعی، سیاسی، فردی و اخلاقی خود را با این سند آسمانی سامان بخشیم.

آنگاه مشکلات حوادث جاری جهان و زندگی کنونی انسانها را در دست گرفته و برای یافتن راه‌حل این مشکلها از قرآن بهره بگیریم.  بر این مبنا نگارنده تلاش کرده این تفسیر را بر اساس مسأله ها و نیازهای امروز انسان امروزی ارائه نماید. به اعتقاد این مفسر، قرآن نیز همانند طبیعت است که هر چه آگاهانه تر و با راه و روش درست تری پژوهش شود، نتیجه های بزرگتری به بار می آورد. او می‌گوید هدف از تفسیر کاربردی قرآن جز این نیست که مسائل و مشکلات امروز جامعه و جهان را به قرآن عرضه نموده و راه حل و پاسخ آنها را با فهم روشمند و هدفدار قرآن به دست آوریم.

با این نگرش، در این کتاب تلاش شده است تا مسائل و موضوعات جامعه امروزی بر مبنای قرآن باز تعریف شود. مسائل بزرگی همانند: اعتبار انسان، حقوق اساسی فردی و اجتماعی او، اصالت و اعتبار عقل و اندیشه انسان، روش درست اندیشی، دین درست، ادیان و مذاهب باطل و خرافی، خداشناسی، پیامبرشناسی، رابطه انسان و خدا، سیاست اسلامی، مشکلات علما و مدیران جامعه، مشکلات جهان و جهان اسلام، مدیریت جامعه اسلامی و صدها مسئله مهم دیگر.

گفتنی است که کتاب تفسیر روز در ۷ جلد تدوین شده است. و در جلد پنجم آن، تفسیر سوره های مریم، طه، حج، مومنون، نور،فرقان، شعراء، نمل، قصص، عنکبوت و روم آمده است.

پنجمین جلد «تفسیر روز» را انتشارات امیرکبیر در قطع وزیری و با قیمت ۲۸۰۰۰ تومان تجدید چاپ کرده است.

نظر شما