شناسهٔ خبر: 38819 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«هنر و تجربه» مستندی درباره حمید سمندریان و هما روستا نمایش می‌دهد

«حمیدِ هما» به کارگردانی محمدعلی سجادی مروری بر زندگی و آثار حمید سمندریان و هما روستا، به زودی در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومی گروه هنر و تجربه، این فیلم قرار است بعد از دهه اول محرم در سینماهای گروه هنروتحربه روی پرده برود. محمد علی سجادی کارگردان مطرح سینما و سازنده فیلم‌هایی مثل «رنگ شب» و «جنایت» درباره این مستند می‌گوید: «نسخه سینمایی این مستند به مدت  ۱۰۱ دقیقه آماده اکران در سینماهاست و یک نسخه چهار ساعته دیگری نیز وجود دارد که امیدواریم به شکل دیگری امکان نمایش داشته باشد.»

سجادی در ادامه گفت: «سال ۹۲با من تماس گرفتند و گفتند می‌خواهند یک مراسم نکوداشت برای هما روستا برگزار کنند و از من خواسته شد که فیلمی در این‌باره بسازم. ابتدا قرار بود یک فیلم ۸ دقیقه‌ای ساخته شود ولی با حجم  زیادی از اطلاعات و ایده‌های زیادی که رسید عملا باعث شد زمان این فیلم بیشتر شود.»

سجادی ادامه داد: «همواره خودم را وامدار حمید سمندریان و هما روستا می‌دانم. به همین دلیل سعی کردم با این مستند حق مطلب را نسبت به این دو بزرگوار ادا کنم. به نظرم آقای سمندریان نقش زیادی در تئاتر ایران داشته و این مستند می‌تواند مستند بسیار مفیدی برای نسل جوان و علاقمندان جدی سینما و تئاتر باشد. نسل جوانی که اطلاعات کمی درباره این دو هنرمند برجسته دارد.»

سجادی درباره ارزیابی‌اش از اکران این مستند در گروه هنر و تجربه گفت: «طبعاً اکران این فیلم در گروه هنروتجربه خیلی عالی است، چون جمع بیشتری با زندگی این دو هنرمند مطرح آشنا می‌شوند و فرصت خوبی برای مرور بر زندگی و آثار این دو هنرمند فقید است.»

نظر شما