شناسهٔ خبر: 38820 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتقاد مدیرعامل انجمن سینمای جوان به سری جدید برنامه «هفت»

به عنوان عضو کوچکی از جامعه سینمای کشور، تحمل ادامه دیدن برنامه جدید «هفت» را نداشتم چراکه حس می‌کردم بچه‌هایی که ما در حال ترغیب آنها برای مشاغل سینمایی هستیم، با دیدن چنین برنامه‌ای، نگاه‌شان به آینده خودشان چه می‌شود؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ «فرید فرخنده کیش» مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران درباره سری جدید برنامه «هفت» گفت: نمی‌دانم در دولت تدبیر و امید چرا باید در یک برنامه پربیننده و پرمخاطب، صرفاً از مردن سینمای ایران سخن گفته شود!

چرا در یک برنامه پرمخاطب از مردن سینما سخن می‌گویند؟

وی تصریح کرد: به نظر من این تعریفی نامشخص و عداوت آمیزی است که نزد بخشی از بدنه سینما وجود دارد که سینما را فقط در حضور و وجود خودشان می‌بینند و این ارزش را برای بقیه بدنه قائل نیستند که آنها هم می‌توانند جایگاهی داشته باشند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان خاطرنشان کرد: تعریفی که این افراد دارند آن چیزی است که در ذهن خودشان است و با حضورشان سینما رشد می‌یابد و با عدم حضورشان سینما از بین می‌رود! و این فکر قشنگی نیست.

از صداوسیما تعجب می‌کنم!

وی با بیان اینکه از صداوسیما تعجب می‌کنم که اجازه گسترش این نوع نگاه را داده است، در توضیح این مطلب گفت: هر دو بزرگواری که در این برنامه صحبت‌هایشان را شنیدم برای ما محترم هستند و در سینمای ایران جای دارند و هر دو، سینما را در سطح کلانش درک می‌کنند، اما اینکه خودشان را محور عالم می‌دانند، اتفاق شاخصی نیست.

ترویج ناامیدی در برنامه جدید «هفت»

فرخنده کیش اظهار کرد: من به عنوان عضو کوچکی از جامعه سینمای کشور، تحمل ادامه دیدن برنامه را نداشتم چراکه حس می‌کردم بچه‌هایی که ما در حال ترغیب آنها برای مشاغل سینمایی هستیم، با دیدن چنین برنامه‌ای، نگاه‌شان به آینده خودشان چه می‌شود؟

مدیرعامل انجمن سینمای جوان بیان کرد: در کشور ما آن قدر فضاهای ناامیدی چه از داخل و چه خارج ترویج می‌شود که ما نباید به عنوان افرادی که ابزار رسانه را در اختیار داریم، این نوع نا امیدی را در سطح جامعه رواج دهیم.

گفتنی است اولین قسمت سری جدید برنامه سینمایی هفت به سردبیری بهروز افخمی پنجشنبه هفته گذشته روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و واکنش های متفاوتی برانگیخت. در این قسمت افخمی به سراغ علی اصغر پورمحمدی، فریدون جیرانی، میرحسینی، رضا میرکریمی و مسعود فراستی رفت درباره محتوا و ایتم های سری جدید برنامه به گفتگو پرداخت.

نظر شما