شناسهٔ خبر: 38826 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حامد بهداد: امپراتوری پخش و توزیع آثار موسیقایی کبره بسته است

نشست خبری آلبوم ˝سمبل˝ به تهیه‌کنندگی حامد بهداد در شهر کتاب فرشته رونمایی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ نشست خبری آلبوم "سمبل" با صدای احمدرضا عبیدی دوشنبه ۱۳ مهرماه در شهر کتاب فرشته با حضور حامد بهداد تهیه‌کننده، نیما جوان مدیر پخش جوان و احمدرضا عبیدی خواننده برگزار شد.

ارادت به سرداران خراسان

در ابتدای این نشست احمدرضا عبیدی خواننده این آلبوم در دفاع از اثرش گفت: علت اینکه نام آلبوم را "سمبل" گذاشتم به خاطر اتفاقاتی است که در اطرافم صورت می‌گیرد. تمامی مسائل و چیزهایی که سرسری از کنار آن می‌گذریم من را بر آن داشت نام آلبوم را بر اساس این مسائل که زندگی ما را فرا گرفته انتخاب کنم.

عبیدی ادامه داد: "سمبل" یک کلمه کاملاً ایرانی است و من در سال‌هایی که از خدا عمر گرفتم با این واژه درگیری‌های فراوانی داشته‌ام. به نظر من سمبل‌کاری در بسیاری از کارهای ما ایرانی‌ها متأسفانه نتیجه‌های بد و غیرانسانی داشته و اتفاقاً به همین جهت بود که دوست داشتم این کلمه را بزرگ کنم و از آن برای انتخاب نام آلبومم استفاده کنم زیرا معتقدم از این مهم‌تر عنوان دیگری وجود ندارد.

وی افزود: متأسفانه فضای امروز موسیقی طوری شکل گرفته که بیشتر به سمت مداحی می‌رود تا خوانندگی. به همین خاطر من سعی کردم در آلبومم شنونده را از این حس دور کنم. علاوه بر این من در این کار از سازهای الکترونیکی استفاده نکرده و با استفاده از سازهای آکوستیک فضای زنده بیشتری به کار داده‌ام.

این خواننده درباره انتخاب نام هنری "ججو" هم توضیح داد: "ججوخان" نام یکی از سرداران نادرشاه افشار بود که با روس‌ها می‌جنگید، من نیز این عنوان را برای خود انتخاب کردم تا به نوعی ارادتم را به سرداران خراسان بیان کنم.

این کار حال خوبی دارد

حامد بهداد تهیه‌کننده اثر هم درباره آن گفت: کسانی که طیف حسی هنرمند را متوجه شوند با شنیدن نام این اثر حال خوب آن را می‌فهمند. من مطمئنم این اثر بعد از پخش در بازار استقبال خوبی از آن صورت خواهد گرفت.

بهداد ادامه داد: از زمان بازی‌ام در فیلم "گربه‌های ایرانی" به کارگردانی بهمن قبادی تازه با مفهوم گروه‌های زیرزمینی آشنا شده و مفهومشان را درک کردم. این را هم فهمیدم که این گروه‌ها هیچ تمایلی به سیاست نداشته و فقط می‌خواهند که روی زمین باشند و نیاز به حمایت دارند.

اندر احوالات این کار سمبل‌کاری نیست

این بازیگر در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نام آلبوم اشاره کرد و گفت: این کار برخلاف نامی که برایش انتخاب شده نبوده و اندر احوالات آن سمبل‌کاری نیست. این آلبوم نتیجه تلاش یک گروه موسیقایی است که از سرمایه کمی برخوردار بودند، اما تمام تلاش خود را انجام دادند تا اثر متفاوتی را به بازار ارائه دهند.

موسیقی خراسانی نزدیک به موسیقی بلوز است

این هنرمند همچنین گفت: زمانی که در دانشکده هنر و معماری مشغول تحصیل بودم و در بوفه با بچه‌های رشته‌های دیگر هم‌صحبت می‌شدم به این نکته رسیدم که فواصل موسیقی خراسانی به موسیقی بلوز بسیار نزدیک است. به همین دلیل انتشار آثاری چون "سمبل" می‌تواند ویژگی‌های برجسته موسیقی نواحی را هم به نمایش بگذارد.

به سهم خودم از موسیقی خراسان حمایت می‌کنم

بازیگر سریال "دندون طلا" اضافه کرد: آشنایی من با شرک پخش جوان که مدیر آن همانند نام فامیلی‌اش بسیار جوان است، باعث شد تا در توان دارم به سهم خودم از موسیقی خراسان حمایت کنم. تمام تلاشم را می‌کنم که با کمک شرکت "جوان" کارهای قابل قبولی را به بازار ارائه بدهیم.

امپراتوری پخش و توزیع آثار موسیقایی کبره بسته است

او بیان داشت: متأسفانه برخلاف نیما جوان که سال‌هاست در این عرصه تلاش می‌کند و هیچ‌وقت دچار غرور نشده امپراتوری پخش و توزیع آثار موسیقایی کبره بسته است. در تمام این سال‌ها من گروه‌های زیادی را به تهیه‌کننده‌ها معرفی کردم، اما هیچ‌کس مانند پخش جوان از آن‌ها حمایت نکرد.

وی همچنین در پایان صحبت‌هایش هم اظهار کرد: موسیقی باید توسط سازمان صداوسیما حمایت شود و این نهاد روی استعدادهای ناب ایرانی سرمایه‌گذاری کند اما متأسفانه رفتارهای رسانه ملی مانند پیرمردهای سالخورده‌ای است که هیچ تمایلی برای حمایت از هنرمندان ندارد در صورتی که آن‌ها باید مانند یک جوان ۱۶ ساله کارهایی را برای موسیقی انجام دهند تا جوانان بیشتری در این حرفه حضور پیدا کنند. 

نیما جوان مدیر پخش جوان هم در پایان این نشست خبری گفت: آلبوم "سمبل" روز ۱۵ مهرماه سال جاری منتشر و پخش خواهد شد.

نظر شما