شناسهٔ خبر: 38828 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجید مظفری: دیگر نمی‌خواهم فعالیتم را در تلویزیون ادامه دهم

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون که در سومین جشنواره بین‌المللی آثار ویدیویی یاس مورد تقدیر قرار گرفت، از بازگشت خود به عرصه سینما بعد از سال‌ها خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛مجید مظفری بازیگر سینما که در جشنواره بین‌المللی فیلم یاس مورد تقدیر قرار گرفت درباره اینکه چقدر آثار ویدیویی می‌تواند از آثار سینمایی مجزا باشد، به هنرآنلاین، گفت: زمانی در تلویزیون من تهیه‌کنندگی می‌کردم و بنا به دلایلی از سینما دور بودم. تلویزیون موقعیتی را برایم فراهم کرد که تجربه‌هایی از این رسانه ملی به دست آورم. چنین جشنواره‌هایی در ایران نشان‌دهنده رشد فرهنگی مسئولان و همچنین دست‌اندرکاران اهالی سینما است. در واقع یک رقابت سالم رخ می‌دهد و این جشنواره‌ها باعث می‌شود ما برای کار و فعالیت بیشتر ترغیب شویم. به هر حال مملکت جوانی داریم که با جوانان و فیلمسازان این دوره باید همراه شویم.

وی با اشاره به دوره‌های پیشین مدیریت در عرصه سینما بیان کرد: در دولت قبلی ما برای جوانان کاری نکردیم، اما با جوانان همراه بودیم. من با نشانه‌هایی که از دولت فعلی می‌بینم، احساس می‌کنم در این دوره مدیریت سینمایی، هم با جوان‌ها کار دارد و هم برای جوان‌ترها قدم برمی‌دارد. اتفاقاً در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ سینمای ایران چنین کاری کرد و شاهد بودید که یک سینمای ملی داشتیم. البته بعد از آن دهه‌ها هم چند فیلم خوب ساخته شد که دوستان فعالیت کردند.

بازیگر فیلم "سگ‌کشی" عنوان کرد: مسئولان و مدیرانی که الان در سینما هستند، فکر می‌کنم از رشد فرهنگی بالا بهره می‌برند. اتفاقی که در این دوره افتاده، این است که مجید مظفری که ۴۵ سال در سینمای ایران هنر نمایشی کار کرده است، دوباره می‌خواهد به این عرصه بازگردد و آستین بالا بزند. ممکن است حتی، فعالتی را برای جوان‌ها شروع کند. ایران پشتوانه خیلی غنی از نظر تاریخی، فرهنگی، ادبیات و هنرهای نمایشی دارد. ما اگر تکانی نخوریم خیانت به جوان‌ها کرده‌ایم.

مظفری درباره ضرورت برگزاری این جشنواره‌ها به شکل مجزا و با امکانات مالی، بیان کرد: این جشنواره‌ها نمی‌توانند وجود نداشته باشند. ما پا به پای تکنولوژی جلو می‌رویم. اگر می‌خواهیم موفق باشیم و در صحنه جهانی حضور پیدا کنیم، حتماً باید با تکنولوژی روز جلو برویم. به نظر من هر چه تکنولوژی بالاتر برود، جوان‌های ما شایستگی این را دارند و سواد این را دارند که با همان تکنولوژی پیشرفت کنند.

مظفری در پایان به فعالیت‌های اخیر خود در سینما اشاره کرد و گفت: دیگر نمی‌خواهم فعالیتم را در تلویزیون ادامه دهم. تصمیم گرفته‌ام که به سینما برگردم. به هر حال حدود ۱۰ سال است که از عرصه بازیگری در سینما دور بوده‌ام. دو و سه سناریو آماده کرده‌ایم که هر کدام تولید آن جلو برود حتماً آن را شروع می‌کنم. هیچ فرقی نمی‌کند اگر قرار باشد تهیه‌کننده باشم، تهیه‌کنندگی را در سینما تجربه می‌کنم. شاید هم بازیگری و کارگردانی را دوباره با سینما آغاز کنم. به هر حال می‌خواهم در سینما حضوری فعال داشته باشم.
 

نظر شما