شناسهٔ خبر: 38833 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد کفاف هزینه ها را نمی دهد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهریه دانشجویان پزشکی این دانشگاه، ۵۰ درصد از هزینه های آنان را هم پوشش نمی دهد، چرا که آموزش این گروه هزینه بر است.

 گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمید میرزاده در جلسه شورای سیاست گذاری سازمان سما که در واحد همدان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: آموزش پزشکی نیازمند تاسیس بیمارستان و به کارگیری تجهیزات نوین است و تمامی این موارد، از هزینه های آموزش است.

وی با بیان اینکه تقویت ارتباط میان سما و دانشگاه آزاد باعث توسعه توامان هر دو بخش خواهد شد، گفت: به نظر می رسد با ایجاد تغییراتی در ساختار سما باعث بهبود عملکرد آن در آینده ای نزدیک باشیم.

میرزاده از واگذاری بخشی از املاک مازاد واحدها برای توسعه مدارس و آموزشکده های سما خبر داد و افزود: به این ترتیب واحدها و سازمان سما می توانند با مشارکت یکدیگر به فعالیت پرداخته و هر دو در این امر سهیم باشند. علاوه بر این، این اقدام می تواند برای هر دو بخش سودآور باشد.

وی در خصوص دیگر فعالیت های مدارس سما، گفت: پیشنهاد می کنم سازمان سما اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت و دوره های کارآموزی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد به انتقاد برخی افراد از میزان شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: شهریه های دریافتی تنها می تواند هزینه هایی مانند خوابگاه و غذای دانشجویان را پوشش دهد، این در حالی است که جریان سازی های بسیاری علیه دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

دکتر میرزاده در ادامه به قرائت و بررسی پیشنهادهای دکتر زرهانی پرداخت و مقرر شد این موارد پس از بررسی و تصویب توسط شورای سیاست گذاری سما ابلاغ شود.

در این مراسم، دکتر زرهانی رییس سازمان سما با بیان اینکه مدارس و آموزشکده های سما حدود ۱۰ درصد از ساختار دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل می دهد، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار دانشجو در دوره های کاردانی و ۶۰ هزار دانش آموزان در مقاطع دبستان و دبیرستان در سما مشغول به تحصیل هستند.

وی با قدردانی از تصمیم دکتر میرزاده در راستای بهبود وضعیت مدارس و آموزشکده های سما گفت: واگذاری دوره های کاردانی به سازمان سما، واگذاری بخشی از امکانات علمی-فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به آموزشکده های سما برای افزایش بهره وری و واگذاری فضاهای مازاد واحدها از جمله تصمیمات دکتر میرزاده برای ارتقای سازمان سما شمار می رود.

رئیس سازمان سما با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی، از اعضای شورای سیاست گذاری سازمان سما خواست تا به تبیین جایگاه این سازمان در برنامه ششم بپردازند.

نظر شما