شناسهٔ خبر: 38840 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلسه هماهنگی داوران «نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران» برگزار شد

نخستین جلسه هماهنگی داوران «نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران» سه‌شنبه چهاردهم مهرماه برگزار شد.

جلسه هماهنگی داوران «نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران» برگزار شد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در این جلسه که با حضور دکتر کامران افشار‌مهاجر، دبیر سالانه، هیأت داوران جشنواره، آقایان قباد شیوا، فرشید مثقالی، مصطفی اوجی، مصطفی اسلامی، فرزاد ادیبی و افشین داورپناه، معاون فرهنگی ـ پژوهشی خانه کتاب برگزار شد، درباره چگونگی فرآیند و نحوه داوری این سالانه گفت‌وگو شد.

تعیین و تدقیق ملاک‌ها و مقوله‌های ارزیابی آثار ارسالی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد؛ بر این اساس مقرر شد پس از پایان مهلت دریافت آثار، کلیات فرم‌های داوری و ملاک‌های مورد نظر به مشخص تدوین و در این زمینه اطلاع‌رسانی شود. همچنین هیأت داوران مشخص کردند که چنان‌چه در بخشی از سالانه، آثار ارائه شده ویژگی‌های لازم را نداشته باشند، در آن بخش اثر برگزیده‌ای معرفی نشود.

«نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران» آبان‌ماه امسال و همزمان با بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ۲ بخش کتاب‌های «بزرگسال» و «کودک و نوجوان» برگزار می‌شود. کتاب‌های شرکت‌کننده در این سالانه در هر بخش در گروه‌های «تصویری»، «غیرتصویری» و «علمی ـ آموزشی» در موضوع‌های «طراحی جلد»، «طراحی کلی کتاب» (گرافیک کتاب غیر از جلد) و «طراحی فونت» ارزیابی می‌شود.

کتاب‌هایی که در بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۳ و در ایران منتشر شده باشد، می‌توانند در این سالانه شرکت کنند. مهلت شرکت در «نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران» پایان وقت اداری چهارشنبه ۲۵ مهرماه است.

نظر شما