شناسهٔ خبر: 38852 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چارچوب واگذاری مدیریت نمایشگاه کتاب به تشکل‌های نشر تصویب شد

سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران از تصویب چارچوب واگذاری مدیریت و اجرای این نمایشگاه به تشکل‌های نشر خبر داد.

 

شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پنجمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور سیدعباس صالحی و اعضاء شورا صبح روز چهارشنبه (۱۵ مهر) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

علی‌اکبر اشعری سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به بررسی چارچوب فعالیت‌های قابل واگذاری در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در جلسه‌ای که اوایل هفته جاری با حضور نمایندگان عضو تشکل‌ها در شورای سیاست گذاری، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و معاونت امور فرهنگی برگزار شده بود، چارچوبی برای واگذاری فعالیت‌ها تدوین شد و در جلسه امروز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اشعری با اشاره به امور قابل واگذاری در نمایشگاه کتاب ۲۹ گفت:‌ آماده سازی مکان از امضای قراداد با مصلا تا آماده سازی کامل،  مدیریت و اجرای ثبت نام و تخصیص غرفه به طور کامل، امور اجرایی، رفاهی و پشتیبانی نمایشگاه، اطلاع رسانی و فعالیت‌های فرهنگی از جمله امور قابل واگذاری هستند.

سخنگوی شواری سیاست‌گذاری همچنین درباره امور غیرقابل واگذاری در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: تصویب مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، نظارت مالی، اجرایی و محتوایی، پاسخگویی به شکایات و رسیدگی به تخلفات، امور مربوط به اتباع خارجی و ستاد خبری نیز از جمله موارد هستند که قابلیت واگذاری ندارند ولی با مشارکت تشکل‌های نشر فعالیت‌های آن انجام خواهد شد.

اشعری اضافه کرد: همچنین شورایی متشکل از آقایان محمدرضا توکل صدیقی، محمد حمزه‌زاده، مهدی اسماعیلی‌‌راد (سه نماینده تشکل‌ها در شورای سیاست‌گذاری)، همایون امیرزاده، امیرمسعود شهرام‌نیا، حسین صفری و علی‌اصغر سیدآبادی ماموریت یافتند که جزئیات واگذاری را مشخص کنند.

در پنجمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علی‌اکبر اشعری، مهدی فیروزان، محمد حمزه‌زاده، رضا امیرخانی، محمدرضا توکل‌صدیقی، مسعود شهرام‌نیا، همایون امیرزاده، مهدی اسماعیلی‌راد و سیدعلی‌اصغر سیدآبادی حضور داشتند.

نظر شما