شناسهٔ خبر: 38862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۵۰ درصدی متقاضیان شرکت در نمایشگاه مطبوعات

قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات گفت: با توجه به افزایش ۵۰ درصدی در مرحله پیش ثبت نام، احتمال کاهش متراژهای درخواستی رسانه ها وجود دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مهران عباسی انارکی افزود: با توجه به فضای محدود شبستان اصلی مصلی تهران و افزایش درخواست های حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، موضوع انتقال بخشی از نمایشگاه به طبقه دوم و یا کاهش متراژهای درخواستی در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه و با حضور نمایندگان شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعات در دست بررسی است.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

** پیش ثبت نام ۶۰۰ رسانه برای حضور در نمایشگاه مطبوعات
مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین به ارائه آخرین آمار ثبت نام کنندگان در مرحله پیش ثبت نام نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بدون احتساب بخش روابط عمومی سازمان ها، تشکل های مطبوعاتی و کسب و کار مرتبط و سایر، ۴۵۰ رسانه بخش خصوصی و ۱۵۰ رسانه متعلق به بخش دولتی یا عمومی با متراژ درخواستی ۱۲ هزار و۴۰۰ متر مربع تا کنون مراحل پیش ثبت نام خود را نهایی کرده اند.
به گفته قائم مقام نمایشگاه مطبوعات، مساحت مفید شبستان اصلی برای واگذاری به رسانه ها، حدود ۱۰ هزار متر مربع است.
عباسی همچنین با اشاره به شرط حضور رسانه ها در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات که از دو ماه قبل به همه رسانه ها اعلام شده بود، افزود: حدود ۶۰ رسانه نیز به علت عدم ثبت مجوز قدیمی در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) با مشکل مواجه هستند که به آنها اعلام شده در صورت رفع نشدن مشکل، ثبت نامشان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

** اعلام جدول تعرفه های سال ۹۴ نمایشگاه مطبوعات
قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات همچنین از تعیین تعرفه نهایی غرفه ها در شورای سیاستگذاری نمایشگاه مطبوعات خبر داد و گفت: طبق اعلام قبلی، تعرفه پایه غرفه های نمایشگاه نسبت به دوره های قبل تغییر نکرده است و باقی متراژها نیز براساس تصمیم شورا، قیمت گذاری شده است که براین اساس، غرفه های بخش خصوصی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می شوند.
وی با اشاره به عنایت ویژه ستاد برگزاری نمایشگاه به رسانه های بخش خصوصی، در خصوص تعرفه غرفه های بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات اضافه کرد: امسال هزینه دریافتی برای غرفه های ۱۲ و ۲۴ متری بخش خصوصی از مبالغ سال گذشته نیز کمتر است.
جدول تعرفه غرفه های بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما