شناسهٔ خبر: 38867 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌ریزی برای جهش حوزه در تولید علم/ ایجادکتابخانه پژوهش‌پژوهی

مدیرکل مطالعات پژوهشی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، برنامه ریزی را لازمه جهش حوزویان در تولید علم دانست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حقی اظهار کرد: اگر قرار است حرکتی در تولید علم اتفاق بیفتد، بدون برنامه ریزی اساسی محال است، چون برنامه ریزی پایه حرکت‌های اساسی است، بنابراین در تلاش هستیم برای جهش حوزه و حوزویان در تولید علم برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دست‌هایی زیادی برای پاسخگویی به شبهات و تولید علم به سمت حوزه‌های علمیه و حوزویان دراز است و برای اینکه حوزویان پاسخگوی این انتظارات باشند نیاز به برنامه‌ریزی جدی داریم.

مدیرکل مطالعات پژوهشی حوزه‌های علمیه از ایجاد کتابخانه تخصصی پژوهش پژوهی در معاونت امور پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: در این کتابخانه حدود دو هزار منابع داخلی و خارجی مرتبط با پژهش و علم و علم سنجی و مسائل معرفتی جمع آوری شده تا اطلاعات علمی بدنه معاونت پژوهش را تامین کند.

حجت‌الاسلام حقی با بیان اینکه همکاران ما برای انجام کار علمی و برنامه ریزی نیاز به پشتوانه علمی دارند و این کتابخانه پشتوانه خوبی برای آنهاست، گفت: این کتابخانه وظیفه دارد برای موضوعی که مورد نیاز همکاران است پرونده علمی تشکیل دهد و در اختیار کارشناسان و مدیران قرار دهد تا با سهولت و سرعت، برنامه ریزی‌های پژوهشی را انجام دهند.

به گفته وی یک نسخه از منابع این کتابخانه در کتابخانه فیضیه ارسال شده تا خدمات علمی و پژوهشی به محققان ارائه شود.

مدیرکل مطالعات پژوهشی حوزه‌های علمیه از تدوین نقشه جامع علمی حوزه‌های علمیه، تدوین نظام جامع پژوهش و نیازسنجی پژوهی به عنوان سه پروژه کلان در این اداره کل یاد کرد که در دست اقدام است.

نظر شما