شناسهٔ خبر: 38896 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سال کبیسه» زمستان به تولید می‌رسد/ آغاز پخش بین المللی «تمشک»

سامان سالور کارگردان سینما با اشاره به پخش بین المللی فیلم «تمشک» از اواخر مهرماه از بازنویسی فیلمنامه «سال کبیسه» خبر داد و عنوان کرد به دلیل نیاز به فصل سرما تولید این فیلم زمستان آغاز خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سامان سالور نویسنده و کارگردان سینما درباره جزئیات ساخت فیلمنامه «سال کبیسه» گفت: بعد از اکران فیلم «تمشک»، طرح و فیلمنامه های متعددی وجود داشت اما تصمیم گرفتم روی فیلمنامه «سال کبیسه» کار کنم. این فیلمنامه موضوعی اجتماعی دارد که به دلیل نیاز به فصل سرما تولید آن زمستان سال جاری آغاز خواهد شد.

وی درباره شرایط تولید این فیلمنامه بیان کرد: تمام فیلم هایی که ساخته ام در بخش خصوصی تولید شده و آثاری متعلق به سینمای مستقل هستند. بنابراین باید کمی صبر کنم تا شرایط تولید از جهت مالی به شکل کامل فراهم شود و پس از آن سراغ ساخت این فیلمنامه می روم.

سالور در پاسخ به این سوال که آیا فیلم «سال کبیسه» برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می شود، گفت: هر فیلمسازی علاقه دارد که فیلم اش در یک جشنواره سینمایی که مخاطبان متخصص و اهل فن دارد نمایش داده شود. اما جشنواره فیلم فجر، رویدادی دولتی است که بعضا نگاه غیر تخصصی به آثار داشته است. ضمن اینکه من به شخصه معتقدم جشنواره فیلم فجر به فیلم های مستقل و آثاری که بدون بودجه های نفتی ساخته می شوند، اهمیتی نمی دهند.

کارگردان فیلم «تمشک» یادآور شد: تنها حُسن جشنواره فیلم فجر این است که فیلمساز با مخاطبان واقعی سینما مواجه است و نظراتی که در این ایام درباره فیلم ها رد و بدل می شود و همچنین دریافت بازخوردهای صاحبان فن نکات خوبی را به کارگردان و تهیه کننده های فیلم ها یادآوری می کند. از همین رو فکر می کنم جشنواره فیلم فجر فرصت خوبی برای فیلمسازان فیلم اول و یا دوم است.

سالور در پایان درباره پخش بین المللی فیلم سینمایی «تمشک» گفت: با بنیاد سینمایی فارابی مذاکره اولیه مبنی بر اینکه پخش بین الملل این فیلم را به عهده بگیرد، انجام شده اما هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. در صورت نهایی شدن توافق با بنیاد سینمایی فارابی از اواخر مهرماه پخش بین الملل فیلم «تمشک» آغاز می شود.

نظر شما