شناسهٔ خبر: 38900 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بچه گربه» ایرانی به کلاسترکینوی هلند رفت

فیلم پویانمایی «بچه گربه» به کارگردانی شیوا صادق اسدی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره بین‌المللی فیلم کلاسترکینو کشور هلند به نمایش در می‌‌آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیزدهمین دوره این جشنواره غیر‌دولتی از روز ۱۸ مهر در محلی به نام «نیجمِگان» در کشور هلند در صومعه‌ تاریخی به نام «دابلمان» آغاز می‌شود و به مدت سه شب به نمایش بهترین فیلم‌های انیمیشن کوتاه هنری از سراسر جهان می‌پردازد.

پویانمایی «بچه گربه» به بیان عواطف و احساسات دختر بچه‌ای خردسال می‌پردازد که با پدر و مادرش زندگی می‌کند. پدر و مادری که چندان هم پذیرای او نیستند چون غرق در مسایل و مشکلات خود هستند. یک روز دختربچه متوجه می‌شود که در حیاط خانه‌شان بچه گربه‌ای به دنیا آورده است. او کم کم خودش را غرق در زندگی گربه‌ها می‌کند و دنیایش دیگر نه دنیای آدم‌ها، بلکه دنیای گربه‌ها است... 

این فیلم تاکنون در بیش از ۲۳ جشنواره بین‌المللی به نمایش در آمده و موفق به کسب سه جایزه معتبر از رودادهای سینمایی داخلی  و خارجی شده است.

پیش از این نیز در ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۳ فیلم انیمیشن ۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه‌ای «وقتی بچه بودم» به کارگردانی مریم کشکولی نیا و از تولیدات سال ۲۰۱۴  کانون در این جشنواره برای مخاطبان به نمایش در آمد.

نظر شما