شناسهٔ خبر: 38905 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراسم رونمایی «باز هم سیب داری» برگزار شد

پنجاهمین آیین دیدارفیلم‌های هنر و تجربه با نمایش فیلم «باز هم سیب داری» به کارگردانی بایرام فضلی، با حضور عوامل این فیلم در موزه سینمای ایران برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومی گروه هنر و تجربه، پس از برگزاری مراسم امضای پوستر و رفتن مهمانان به سالن نمایش فیلم، بهزاد خداویسی که اجرای مراسم را برعهده داشت ضمن عذرخواهی از مهمانانی که به دلیل کمبود جا سرپا ایستاده بودند گفت: «من با بایرام فضلی همخانه بودم و به شخصه شاهد بودم که ده سال پیش چقدر برای این فیلم زحمت کشید. او همه کاره فیلم بود و با خون دل آن را ساخت. اگر آن سال، پول ساخت این فیلم را صرف خرید یک خانه کرده بود الان ۳۰ برابر سود کرده بود. این فیلم به جشنواره ونیز راه پیدا کرد و در ژاپن نیز نمایش داشت.»

بایرام فضلی، کارگردان باز هم سیب داری نیز گفت: «بعد از ۱۰ سال، حرف خاضی ندارم فقط می‌خواهم از چند نفر تشکر کنم.استاد عزیزم آقای آنش نقی پور که یکی از شخصیت‌های فیلم را دوبله کردند. کاووس آقایی طراح آنونس. مهرداد شیخان طراح پوستر. مرتضی آتش زم زم مدیر تبلیغات محیطی و ابوالفضل صفاری که برای نمایش فیلم به من کمک  و هنروتجربه را به من معرفی کرد.»

حمیدرضا آشتیانی پور تهیه کننده اثر نیز دیده شدن کار پس از ۱۰ سال را مغتنم شمرد: «قرار است کاری زیرخاکی را ببینید که با عشق ساخته شده است. من کمترین سهم را در اجرای این پروژه داشتم؛ حتی در حدی که موقع امضای قرارداد، بایرام فضلی جلوی اسمم نوشت: تهیه کننده صوری.»

در پایان و قبل از شروع فیلم، بهزاد خداویسی خاطره‌ای را از کارگردان باز هم سیب داری تعریف کرد: «فضلی برای سینمای مستند، ‌کوتاه و تجربی زحمت زیادی کشیده است. یادم می‌آید سال ۷۷ می‌خواستم فیلم کوتاهی بسازم  بایرام فضلی را به عنوان فیلم بردار به من معرفی کردند. وقتی آخر کار، چک دستمزدش را به او دادم آن را پاره کرد و با تعجب به من گفت “فکر کردی من برای فیلم کوتاه پول می‌گیرم؟”. او به خاطر فیلم های کوتاه پروژه‌های سینمایی را رد کرده است.»

محسن امیریوسفی، مهرداد فرید، نظام الدین کیایی، جواد عزتی، لیلا زارع، آتش تقی پور، ابوالفضل صفاری، ذبیح افشار، لیلا موسوی، حمیدرضا آشتیانی پور، بهزاد خداویسی، محمد پرویزی، فرامرز روشنایی و …. از مهمانان  حاضر در این مراسم بودند.

«باز هم سیب داری» تولید سال ۱۳۸۴ است و پس از ده سال که از زمان ساخت آن می گذرد،در گروه سینماهای هنر و تجربه اکران شده‌است.داستان این فیلم در یک فضای بی‌زمان و بی‌مکان می‎گذرد، مردی ایلیاتی با زنی جوان که از دهکده‌ای غارت‌زده فرار کرده است، هم‌سفر می‌شوند. دراین سفر آن‌ها به هر آبادی که می‌رسند درمی‌یابند، تمام مردم  تحت تسلط و کنترل گروهی به نام داس‌داران قرار دارند. ذبیح افشار، لیلا موسوی، علی یعقوبی، احمدرضا اکبری، مریم بوبانی و احمد نقده از جمله بازیگران این فیلم هستند.

محسن امیریوسفی، مهرداد فرید، نظام الدین کیایی، جواد عزتی، لیلا زارع، آتش تقی پور، ابوالفضل صفاری، ذبیح افشار، لیلا موسوی، حمیدرضا آشتیانی پور، بهزاد خداویسی، محمد پرویزی، فرامرز روشنایی و …. از مهمانان سرشناس حاضر در این مراسم بودند.

 

نظر شما