شناسهٔ خبر: 38912 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن كتاب ˝معمار نبض شهر˝ برگزار شد

علاقه‌مندان شعر و منتقدان ادبی پنجشنبه ۱۶ مهر به كتابفروشی ˝حوض نقره˝ رفتند تا در جشن كتاب ˝معمار نبض شهر˝ اثر تازه انتشار یافته‌ طاها وفائی‌نژاد شركت كنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ در ابتدای این نشست طاها وفائی‌نژاد ضمن خوش‌آمدگویی، از تاثیر فراوان اسدالله عمادی شاعر و نویسنده مازندرانی و شمس لنگرودی شاعر و محقق نامدار ایران، بر مسیر شعری خود سخن گفت و همچنین از همراهی دوست شاعر خود مبین اعرابی در مراحل تنظیم كتاب تشكر كرد.  

رامین شاهین‌كار آهنگساز و نوازنده‌ تار و سه‌تار، با بداهه‌نوازی خود فضایی خاص را برای حاضرین در مراسم مهیا كرد و در ادامه‌ برنامه به همراهی طاها وفائی‌نژاد در اجرای اشعارش پرداخت. اشعار در دو قسمت اجرا شد و هر شعر در چند بخش توسط شاعر خوانده می‌شد و نوازنده متناسب با درك خود از بخش مربوطه به صورت بداهه، در واقع پاسخی به شعر خوانده شده، ارائه می‌كرد. اجرای شعر و موسیقی به این فرم، بسیار مورد توجه مدعوین قرار گرفت.

یكی از اشعار اجرا شده، شعر شماره‌ ۶۹ كتاب بود: "همه‌ ساعت‌های جهان را / در همین باغچه‌ی كوچك خانه / دفن می‌كنم./ تا بدون دلهره / تمام روز / زیر جوان‌ترین درخت گلابی / عاشقانه‌های شاملو را / برایم دكلمه كنی."

بعد از شعرخوانی، جواد نعمتی مدیر نشر "مایا" ضمن تشكر از كتابفروشی حوض نقره برای فراهم آوردن فضای در خور جشن كتاب طاها وفائی‌نژاد، سخنانی را در جهت معرفی كتاب ایراد كرد.

كتاب معمار نبض شهر، اولین مجموعه‌ی شعر طاها وفائی نژاد به تازگی از سوی نشر مایا منتشر شده است.

نظر شما