شناسهٔ خبر: 38913 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد در نخستین شورای هم‌اندیشی هنر اصفهان: مقدمات خانه تصویر و موزه فراهم شده است

نخستین شورای هم‌اندیشی هنر استان اصفهان با حضورعلی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، علی جنتی در نخستین شورای هم‌اندیشی هنر استان اصفهان گفت: تشکیل این شورا ارزشمند است و امیدواریم با تشکیل این شورا نتایج مثبتی حاصل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شورای هم‌اندیشی هنر اصفهان بیان کرد: باید از حوزه معماری نیز در جمع این شورا باشد و حوزه شعر و ادب نیز در این شورا تقویت شود و باید در همین راستا وظایف را توسعه داد و وظایف جدیدی به آن اضافه کرد همچنین یکی از مواردی که باید در این شورا اضافه شود حوزه صنایع‌دستی است و باید هنرمندان حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی به جمع این شورا اضافه شده و فعالیت گسترده‌تری داشته باشند.

وی با بیان این که موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر را در دولت یازدهم دنبال کردیم، خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگ و هنر تأسیس شده و در آبان ماه سال جاری از حدود ۱۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران بزرگ و علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری دعوت کرده‌ایم تا در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند و در همین راستا طرح‌های مشخصی هم در این حوزه در نظر گرفته‌ایم که توجیه اقتصادی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پیشنهاد اعضای این شورا پیرامون خانه تصویر و موزه در اصفهان خاطرنشان کرد: مقدمات موزه فراهم شده و خانه تصویر نیز می‌تواند در همان مجموعه دایر شود.

در ابتدای این جلسه تعدادی از هنرمندان اصفهانی به بیان معضلات و مشکلات رشته هنری خود پرداختند.

نظر شما