شناسهٔ خبر: 38961 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آخرین ملکه زمین» روایت حمله آمریکا به افغانستان در سینماروایت

در سالگرد آغاز حمله آمریکا به افغانستان، سینما روایت با اکران و بررسی فیلم سینمایی «آخرین ملکه زمین» نگاهی دوباره به این واقعه دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومی سینماروایت، «آخرین ملکه زمین» اولین تجربه کارگردانی محمدرضا عرب، محصول سال ۱۳۸۴ است. داستان این فیلم درباره مهاجری افغانی است که در ایران کار می کند و مدتی است از خانواده اش در افغانستان بی خبر است، وی تصمیم می گیرد به دلیل تهدیدات آمریکا برای حمله به افغانستان به کشورش باز گردد و به خانواده اش سر بزند، این تصمیم سفری پر فراز و نشیب را در پی دارد.

«آخرین ملکه زمین» موفق شد در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر ۳ دیپلم افتخار به دست آورد. این فیلم با حضور در حدود ۵۰ فستیوال جهانی موفق به کسب جوایز متعددی از جمله جایزه آفرودیت طلایی از فستیوال وارنا کشور بلغارستان و ۳ جایزه (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد) از جشنواره اورگان آمریکا شده است.

این فیلم تلاش داشته تا درباره عواقب حمله آمریکا به افغانستان پیش بینی هایی داشته باشد که با توجه به حمله اخیر نیروهای آمریکایی به بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز افغانستان، می توان گفت پیش بینی های فیلمساز ایرانی تا حد زیادی محقق شده است.

«آخرین ملکه زمین» به نویسندگی محمد ترابی، تدوین واروژ کریم مسیحی و با بازی قربان نجفی، اصغر همت، علی آزادنیا، علا محسنی و گلی اکبری در شصتمین جلسه سینما روایت اکران و با حضور جبار آذین منتقد سینما و عوامل فیلم مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

شصتمین جلسه سینما روایت، روز یکشنبه ۱۹ مهرماه راس ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی نبش بهار جنوبی برگزار می‌شود.

نظر شما