شناسهٔ خبر: 38972 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سینمادارها دیگر نمی‌‌توانند برای یک اتاق تاریک و پرده بزرگ پول بگیرند

در روزهایی که سینمای کشورمان با رکود مواجه است و خیلی ها دنبال دلایل اقبال کم مخاطبان هستند، کریستوفر نولان در مورد سینمای جهان و اقبال نسل بعدی مخاطبان صحبت کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ کریستوفر نولان کارگردان فیلم های سینمایی «تعقیب»، «ممنتو»، «پرستیژ»، «بی خوابی»، «تلقین»، «در میان ستارگان» و سه گانه «شوالیه تاریکی» اخیرا در مورد سینماها صحبت کرده است. این کارگردان صاحب سبک معتقد است سالن های سینما باید به شدت ارتقا پیدا کنند و الا نسل بعدی سینماروها دست از آمدن به سینما‌ها می‌کشند.

او که در کنار چهره هایی مثل کویینتین تارانتینو از حامیان فیلمسازی به صورت سنتی است و دوست ندارد آثارش را به شکل دیجیتال و با استفاده از این نوع تکنولوژی بسازد برای تبیین دیدگاهش به جشنواره بین المللی فیلم لندن دعوت شده است. در حاشیه این جشنواره روز جمعه نولان در صحبت هایی اما از مشکلی بزرگ تر در سینما سخن گفت. او معتقد است سینمادارها دیگر نمی توانند برای یک اتاق خالی تاریک و پرده ای بزرگ پول بگیرند. بلکه باید تجربه فیلم دیدن مخاطب را ارتقا دهند و الا فارغ از دیجیتال یا سنتی، نسل بعدی مخاطبان اصلا به سینما نمی آید.

نولان که به خاطر فیلم های اپیک، علمی تخیلی و نوآرش به شهرت رسیده در مورد فیلمسازی به شیوه سنتی می گوید:« مکالماتی با سران استودیو  داشتم. زمانی که من داشتم با حرارت از استفاده از فیلم واقعی دفاع می کردم آنها گفتند: در نهایت آیا قصه مهم تر از همه چیز نیست؟ من پاسخ دادم: نه! نیست. اگر این طور بود ما می رفتیم نمایش رادیویی می ساختیم، خیلی هم ارزان تر بود.»

او معتقد است سینماها باید به پروژکتورهای ۷۰ میلی متری مجهز شوند. نولان با تقدیر از کویینتین تارانتینو اقدام وی در اکران فیلم جدیدش «هشت شگفت انگیز» به صورت ۷۰ میلی متری در ۱۰۰ سینما را ستود.

او همین طور مسایل اقتصادی را در شیوع صنعت فیلمسازی دیجیتال دخیل نمی داند. نولان می گوید ادعا می شود که به خاطر ارزان بودن تکنولوژی دیجیتال استودیوها سراغ آنها می روند و مردم هم قبول می کنند. مردم هم در حالی این موضوع را قبول می کنند که بلیط سینماها ارزان نمی‌شوند.

کریستوفر نولان که سال گذشته از آخرین فیلمش رونمایی کرده قرار است در سال ۲۰۱۷ فیلم بعدیش را اکران کند. فیلمی که هنوز هیچ اطلاعاتی از آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته و به سنت آثار قبلی این کارگردان بزرگ بریتانیایی در سکوت کامل خبری مراحل پیش تولیدش را سپری می کند.

نظر شما