شناسهٔ خبر: 38992 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «اقتصادنا»ی شهید صدر در فرهنگسرای اندیشه نقد و بررسی می‌شود

هفتاد و هفتمین نشست نقد و بررسی کتاب اندیشه، دوشنبه ۲۰ مهرماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.

به گزار ش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای اندیشه، در هفتاد و هفتمین نشست نقد و بررسی کتاب با عنوان راویان اندیشه کتاب «اقتصادنا» اثر شهید آیت الله محمدباقر صدر مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

در این برنامه که روز دوشنبه ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۶:۳۰در سالن اجتماعات فرهنگ سرای اندیشه برگزار می شود، دکتر حسن سبحانی و دکتر سیداحسان خان‌دوزی درباره کتاب سخنرانی خواهند کرد.

کتاب اقتصادنا؛ تالیف آیت الله شهید محمدباقر صدر به نقد سرمایه داری، سوسیالیسم و اقتصاد اسلامی می پردازد. این کتاب قصد دارد فلسفه پرداز محتوای فکری اقتصاد اسلامی و منبعی برای آشنایی با مبانی اقتصاد اسلامی باشد.

نگارنده اقتصادنا در این کتاب با اشاره به نظام‌های اقتصادی ماركسیستی و سرمایه‌داری و بررسی آن، سعی دارد اقتصاد اسلامی را به منزله نظام برتر اقتصادی معرفی نماید. در این كتاب مباحثی در باب اقتصاد اسلامی، نیز مسئولیت دولت در اقتصاد اسلامی ـ به زبان عربی ـ مطرح گردیده است.

این کتاب هنوز هم مهمترین و رایج ترین کتاب در حوزه اقتصاد اسلامی می باشد و همچنان در تمام دانشگاه های غرب و ایران، هر جا که پای اقتصاد اسلامی در میان باشد، در مرکز توجه است.

نظر شما