شناسهٔ خبر: 39016 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رومن پولانسکی به تئاتر شهر می‌آید

محمد میر علی اکبری از اجرای نمایش ˝پولانسکی˝ بر اساس زندگی واقعی این فیلم‌ساز، کارگردان و بازیگر مشهور فرانسوی - لهستانی در مجموعه تئاترشهر خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ محمد میرعلی اکبری با ارائه توضیحاتی در مورد اجرای این اثر گفت: نزدیک به چهار سال است که در مورد "رومن پولانسکی" تحقیق می‌کنم. علاقمند بودم که سه‌گانه‌ای از سه شخصیت معروف "پولانسکی"، "فالاچی" و "پازولینی" داشته باشم. سه‌گانه‌ای از زندگی دو فیلم‌ساز و یک خبرنگار.

او ادامه داد: گام اول "پولانسکی" بود. مهرماه امسال طرح این اثر را به سالن سایه مجموعه تئاترشهر ارائه دادم که خوشبختانه پذیرفته شد. از آن زمان تمام داده‌هایم را جمع‌آوری و نمایشنامه اولیه را نوشتم، اما هنوز کار روی متن ادامه دارد.

میرعلی اکبری با بیان اینکه به چهار مقطع از زندگی این فیلمساز می‌پردازد توضیح داد: دوره اول کودکی پولانسکی در "آشویتس" و از دست دادن مادرش در اتاق گاز است، دوره دوم به زندگی او در لهستان و سخت‌گیری‌های دولت کومونیستی این کشور اختصاص دارد، مرحه سوم رابطه عاشقانه و ازدواج با "شرون تیت" که توسط گروه شیطان‌پرست "چارلز استون" به قتل می‌رسد و در نهایت تهمت‌هایی است که چند سال قبل برای او در آمریکا مطرح می‌شود.

این کارگردان تئاتر، در مورد آدم‌های تاثیرگذار در زندگی پولانسکی و نقش آنها در این نمایش خاطرنشان کرد: او ارتباط خاصی با پدرش داشته که در این نمایش بسیار پررنگ است. از دیگر افراد مهمی که می‌توان اشاره کرد "بروسلی" است که به او کونگ‌فو می‌آموخته و از او خواسته که فیلم رزمی بسازد که بتواند در آن بازی کند. بعد از اتفاقی که برای همسرش رخ می‌دهد "بروسلی" نقش مهمی در زندگی "پولانسکی" ایفا می‌کند و این شخصیت هم پرداخت ویژه‌ای در کار دارد.

میرعلی اکبری در پایان اظهار کرد: این اثر کولاژی از تئاتر و سکانس فیلم‌های او خواهد بود. تمرین‌ها بهمن‌ماه آغاز می‌شود. احسان فلاحت‌پیشه نقش "پولانسکی" و مجید آقا کریمی نقش "بروسلی" را ایفا خواهد کرد. شخصیت‌های دیگری هم داریم مانند "جک نیکلسون"، "پیتر سلرز" و... را که باید افرادی با شباهت‌های ظاهری برای آنها پیدا کنیم.

گفتنی است؛ رومن ریمون پولانسکی، زاده ۱۸ اوت ۱۹۳۳ پاریس کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و بازیگر فرانسوی لهستانی برندهٔ جایزهٔ اسکار است. او در لهستان، بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده آمریکا فیلم ساخته است و یکی از معدود فیلمسازان بین‌المللی محسوب می‌شود. فیلم‌های پولانسکی الهام‌بخش کارگردانان مختلفی از جمله برادران کوئن، وس اندرسن، آتوم اگویان، دارن آرونوفسکی، پک چن اوک، آبل فرارا و وس کریون بوده‌اند.

نظر شما