شناسهٔ خبر: 39041 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت ۶ هزار انجمن علمی در دانشگاه های سراسر کشور

سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در حال حاضر شش هزار انجمن علمی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند که این انجمن ها از طریق ایجاد اتحادیه های انجمن های علمی با یکدیگر تعامل می کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  حسین میرزایی در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره جشنواره ملی حرکت در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که رویکرد اصلی در برگزاری این جشنواره، بین المللی کردن آن است، گفت: خوشبختانه در مشهد مقدس این اتفاق افتاد .

وی افزود :پیش از این شش جشنواره در تهران برگزار شد و از برنامه های وزارت علوم این بود که از برگزاری این جشنواره به صورت متمرکز خودداری  و جلوگیری شود.

سرپرست اداره كل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد به لحاظ فعالیت انجمن های علمی در قله ای قرار دارد که بسیار رفیع است اما تقارن این دوره از جشنواره با عدد ۸ و همچنین وجود مبارک حرم هشتمین امام شیعیان حضرت امام رضا (ع) در مشهد باعث شد که میزبانی این دوره به دانشگاه فردوسی مشهد واگذار شود.

 میرزایی گفت: ارتباط با صنعت، کار آفرینی و جامعه از ضرورت های فعالیت انجمن های علمی است و این مسئله برنامه های ما را در تقویت و ایجاد اتحادیه تشکل های علمی دانشجویی تقویت کرده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته شش اتحادیه دانشجویی تشکیل شد و امسال نیز قرار است چهار اتحادیه دیگر تا پایان سال شکل گیرد.

میرزایی ادامه داد: اتحادیه ها به صورت رسمی ایجاد شده و سعی ما این است که ارتباط بین جامعه و صنعت با دانش از مدخل انجمن های علمی انجام شود.

سرپرست اداره كل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: در حال حاضر شش هزار انجمن علمی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند که برقراری تعامل و ارتباط بین همه این انجمن ها از طریق ایجاد اتحادیه های انجمن های علمی فراهم شود.

میرزایی با بیان این که تشکیل اتحادیه های دانشجویی مانع از موازی کاری بین انجمن های علمی خواهد شد، عنوان کرد: چهار درخواست دیگر برای راه اندازی اتحادیه های دانشجویی داریم که تا پایان سال، این درخواست ها بررسی و به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود :امیدواریم مشارکت انجمن های علمی در اتحادیه های دانشجویی بتواند موجبات ترسیم نقشه راهی برای این تشکل هارا به وجود آورد .

نظر شما