شناسهٔ خبر: 39062 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهارنظر بازیگر ایرانی «آرمان‌شهر»؛ نماینده افغانستان در اسکار

همایون ارشادی بازیگر فیلم «آرمان شهر» که به عنوان نماینده افغانستان به اسکار معرفی شده است، از این اتفاق ابراز خرسندی کرد و درباره نقشش توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همایون ارشادی بازیگر سینما و تلویزیون ایران که در فیلم «آرمان شهر» از کشور افغانستان بازی کرده و این فیلم به عنوان نماینده این کشور به اسکار ۲۰۱۶ معرفی شده است در این‌باره گفت: من در ابتدا قرار بود در فیلم «آرمان شهر» به کارگردانی حسین ناظر نقش یک شخصیت مذهبی در انگلستان را بازی کنم که با شخصیت اصلی فیلم که یک زن است، دیدار دارد اما بعد از صحبت‌هایی با کارگردان از من خواسته شد تا نقش شخصیت دیگری را بازی کنم که سکانس های مربوط به این شخصیت در تاجیکستان فیلمبرداری می شد.

وی ادامه داد: در این فیلم نقش یک شخصیت افغانستانی را بازی می کنم و به همراه کیهان ملکی برای بازی در سکانس های مربوط به خود در «آرمان شهر» به تاجیکستان رفتیم و من و کیهان ملکی در این فیلم همبازی شدیم. بازیگر اصلی این فیلم سینمایی یک خانم نابازیگر افغانستانی است که در پاریس زندگی می کند.

ارشادی با اشاره به حضور «آرمان شهر» در اسکار ۲۰۱۶ گفت: افغانستان فیلم های خوب بسیار دارد، اما از اینکه «آرمان شهر» به عنوان نماینده سینمای افغانستان به اسکار ۲۰۱۶ معرفی شده است بسیار خوشحال هستم.

بازیگر فیلم «اشباح» با اشاره به حضور خود در فیلم های بین المللی بیان کرد: به تازگی دو کار جدید را به پایان رسانده ام که از آن جمله می توان به فیلمی با نام «علی النینو» اشاره کرد. این فیلم داستان عاشقانه ای مانند رومئو و ژولیت دارد که در کشور آذربایجان رخ می دهد. «علی النینو» برگرفته از یک کتاب عاشقانه قدیمی از همین کشور است و داستان این فیلم در سال ۱۹۰۴ رخ می دهد و داستان یک پسر و دختری است که عاشق هم می شوند و من نقش پدر علی را در فیلم بازی می کنم. بخشی از این فیلم در باکو و بخش دیگر در استانبول فیلمبرداری شده است.

ارشادی گفت: همچنین در یک فیلم ارمنی با نام «آخرین ساکن» در ارمنستان بازی کردم. همچنین در حال حاضر در فیلم «ماحی» به کارگردانی داوود خیام بازی می کنم که این اولین فیلم بلند سینمایی این کارگردان ایرانی است در این فیلم بازیگرانی چون آنا نعمتی و مهران احمدی بازی می کنند.

ارشادی در پایان با اشاره به تفاوت حضور بازیگران زن و مرد ایرانی در سینمای بین المللی گفت: این تفاوت ها و خط قرمزها در خود ایران هم وجود دارد و یک بازیگر زن نسبت به یک بازیگر مرد خط قرمزهای بیشتری دارد و همین تفاوت نیز در زمان حضور بازیگران زن و مرد ایرانی در فیلم های خارجی وجود دارد، البته این به آن معنا نیست که بازیگر مرد خط قرمز نداشته باشند، آنها نیز هنگام بازی در یک فیلم خارجی موارد بسیاری را رعایت می کنند.

نظر شما