شناسهٔ خبر: 39063 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار آخرین اثر پلیسی استفن کینگ / بازخوانی مجازی اثری از چارلز دیکنز

در اخبار این هفته رسانه‌های خارجی دو خبر مبنی بر بازخوانی اثری از چارلز دیکنز و انتشار آخرین بخش از سه‌گانه ˝استفن کینگ˝ منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ گاردین در خبری اعلام کرد که جاش کوهن، نویسنده آمریکایی قرار است با هدف بازخوانی اثری از چارلز دیکنز، این نوشته را در فضای مجازی منتشر کند. این اتفاق روزگذشته صورت گرفت. این کتاب مربوط به دو قرن پیش و عنوان آن " دست‌نوشته‌های محرمانه اداری " است که خوانندگان می‌توانند آن را در سایت www.pskwck.com ببینند.

از سوی دیگر گاردین از انتشار بخش آخر سه گانه استفن کینگ خبر داد. این کتاب که "پایان دیدبانی" نام دارد آخرین بخش سه گانه معروف کینگ است که با موضوعیت کارآگاهی-جنایی منتشر می‌شود.

ایبنا در این زمینه نوشته است: "فیلیپا پراید"، ویراستار انگلیسی آخرین قسمت سه‌گانه جنایی "کینگ" می‌گوید که در بخش آخر "پایان دیدبانی" با فرجامی تلخ و دهشتناک روبه‌رو است. وی هم‌چنین مهارت و تنوعی‌بخش درخشان "استفن کینگ" را می‌ستاید و می‌گوید که او قدرت خارق‌العاده‌ای دارد تا یک رمان پلیسی معمایی را با قدرت بسیار در جهات جدید هدایت کند.
"هاجز"، کارآگاه رمان "پایان دیدبانی" در این قسمت نیز به همراه همکار خود "هولی گیبنی"، دفتر کارآگاهی را مدیریت می‌کنند. "هولی" قاتل زنجیره‌ای را که به نظر می‌رسد بخشی از مغزش آسیب دیده است به بیمارستان منتقل می‌کند و او را از طریق جهت‌یاب تحت‌نظر می‌گیرد اما کمی بعد این دو به قتل‌های پی در پی شبیه خودکشی مواجه می‌شوند که بی‌ارتباط با کشتارهای پیشین نیست.

"پراید" می‌گوید: "هارتسفیلد پس از ناکامی در دومین دوره قتل‌ها، به بیمارستان منتقل می‌شود در حالی که همگان گمان می‌برند وی در حالت بی‌واکنشی فیزیکی قرار دارد. هرچند این تمام چیزی نیست که به نظر می‌رسد؛ او قادر است تا بر پزشک خود و یکی از کارکنان بیمارستان تاثیر بگذارد و جنایات خود را در بیرون از بیمارستان ادامه دهد."

از روی نخستین اثر از این سه‌گانه جنایی با نام "آقای مرسدس" اقتباسی تلویزیونی نیز ساخته شده است.

"مایکل مارشال اسمیت" منتقد ادبی گاردین می‌گوید: "در این که خرخره خواننده را بگیرید و به او هیچ حق انتخابی ندهید به جز ادامه خواندن کتاب، "کینگ" همتایی ندارد و من مطمئن هستم نتوانید این اثر را زمین بگذارید مگر این‌که یک‌نفس و به یکباره آن را به پایان برسانید."

نظر شما