شناسهٔ خبر: 39081 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسفندیاری کتابی در نقد کنش دینداران می‌نویسد

محمد اسفندیاری، کتابشناس و تاریخ‌نگار پیشکسوت حوزه دین از تالیف کتابی با موضوع نقد کنش دینداران خبر داد.

اسفندیاری کتابی در نقد کنش دینداران می‌نویسد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمد اسفندیاری، کتابشناس و تاریخ‌نگار پیشکسوت حوزه دین، از تالیف کتابی با موضوع نقد کنش دینداران خبر داد و گفت: «آسیب‌شناسی دینی» عنوانی است که برای این کتاب انتخاب کرده‌ام.
 
سرپرست دانشنامه «امامت» اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی من در تالیف این کتاب، نقد اندیشه و کنش دینداران به مقوله دین است، به عبارتی قصد دارم در این کتاب به خوانندگان، یادآوری کنم که کنش سنتی دینداران می‌تواند اندیشه دینی را تهدید کند.
 
اسفندیاری با بیان این‌که جامعه دینی در مقابل برخی اندیشه‌های دینی دچار تهدید و واپس‌گرایی می‌شود، گفت: آسیب‌های این‌گونه در جامعه دینی باید مورد شناسایی قرار بگیرد و راهکارهایی برای مقابله با آن اتخاذ شود.
 
وی ادامه داد: کتاب در قطع رقعی و در چهار فصل تالیف شده است و هم‌اکنون در مرحله انتخاب ناشر به سر می‌برد.
 
محمداسفندیاری، اسلام‌پژوه، تاریخ‌نگار، کتابشناس و سرپرست دانشنامه امامت (موسوعة الامامة فی نصوص اهل السنة) است. وی در تهران و قم به فراگیری علوم حوزوی پرداخت و از محضر استادانی چون آیات عظام یحیی نوری، جوادی آملی، استادی، گرامی قمی، وجدانی فخر و استاد حکیمی بهره برد.

وی در سال ۱۳۷۶ به عنوان مؤلف و ویراستار نمونه، در سال ۱۳۸۳ به عنوان کتابشناس نمونه، در سال ۱۳۸۴ به عنوان حامی نسخه‌های خطی و در سال ۱۳۸۶ به عنوان پیشکسوت حوزه نقد برگزیده شده است.
 
«کتاب‌پژوهی»، «کتابشناسی تاریخی حسین بن علی»، «کتابشناسی توصیفی علی شریعتی»، «همه ما برادریم»، «عاشوراشناسی»، «پیک آفتاب»، «شعله بی‌قرار»، و «حقیقت و مدارا» از جمله آثار این اسلام‌شناس است.

نظر شما