شناسهٔ خبر: 39097 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحصیل ۷۳ درصد دانشجویان کشور در۲۰ رشته

استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می گوید ۷۳ درصد از بیش از ۴ میلیون دانشجوی کشور در ۲۰ رشته تحصیل می کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ایرنا، علی اکبر ولی زاده بعدازظهر سه شنبه در مراسم گشایش ساختمان جدید موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان این مطلب افزود: هم اکنون با انباشت آموزش و دانشجو در حوزه علوم انسانی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار دانشجو فقط در رشته حقوق مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: این بدان معناست که در یک دوره ۵ ساله تنها یک میلیون فارغ التحصیل در رشته حقوق خواهیم داشت.
این استاد دانشگاه همچنین از بی توجهی به ارزش های علوم انسانی در حوزه های اقتصادی انتقاد کرد و گفت: بی تجربگی حقوقی باعث شده تا سرمایه های فراوانی از کشور به باد رود و لازمه جلوگیری از چنین شرایطی کاربرد جدی حقوق است.
ناصر معصومی معاون پژوهشی دانشگاه تهران نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران افتخارات این دانشگاه را به عنوان نماد آموزش عالی در کشور و خارج از آن افزایش دهد.
وی با بیان اینکه قاعده رفتار دنیا تغییر کرده، تصریح کرد: جایگاه موسسات علمی و پژوهشی ارتقا یافته و این موسسات باید بتوانند به طور مستقل به مطالبات و خواسته های داخلی و بین المللی فکر کنند.
موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۵برای گسترش، پیشبرد و ارتقای سطح فعالیت های علمی و توسعه توان کیفی نیروی متخصص و بهبود امور آموزشی-پژوهشی و مطالعه و انجام مطالعات تطبیقی در حوزه های مختلف حقوق عمومی تاسیس شده است.

نظر شما