شناسهٔ خبر: 39116 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دغدغه وزارت ارشاد و دولت در حوزه مد و لباس وجه هویتی لباس است

علی مرادخانی دغدغه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت در حوزه مد و لباس را موضوع هویتی لباس دانست و گفت: لباس مسئله فرهنگی، هویتی و تاریخی است و ما از این منظر موضوع مد و لباس را پی گیری می کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ آیین امضای تفاهم نامه برپایی پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بین کارگروه ساماندهی مد و لباس و اتاق اصناف ایران پیش از ظهر سه شنبه ۲۱ مهر با حضور علی مرادخانی، معاون امور هنری، حمید قبادی، رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس و علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران در معاونت هنری برگزار شد.

علی مرادخانی،معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین امضای تفاهم نامه میان اتاق اصناف ایران و کارگروه ساماندهی مد و لباس  گفت:  در حوزه مد لباس همه فعالیت های معاونت هنری به یک سامان خوبی رسیده است. در حوزه مد و لباس دغدغه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت موضوع هویتی لباس است، لباس مسئله فرهگی، هویتی و تاریخی است، ما از این منظر موضوع مد و لباس را پی می گیرم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد:  مجموعه فعالیت هایی که در حوزه مد و لباس در اتاق اصناف و مجموعه صنوف که دغدغه فنی قضایا را دارند انجام می شود؛ اما آنچه برای ما مهم است کلیات جریان مد و لباس و رویکرد آن در جامعه است.

مرادخانی ابراز امیدواری کرد:  امیدوارم با این فعالیت ها بتوانیم بر اساس سیاست های کلی دولت فضا را برای بخش خصوصی آماده کنیم تا دولت بتواند نظارت های کلی و سیاست ها را تدوین کند و بر روند امور نظارت داشته باشیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه ها خواست جشنواره مد و لباس فجر را امسال با یک فضای همکاری متقابل  و موضع واقعی خود دنبال کنند تا صنوف بتوانند خودشان را در کشور نشان دهند  و گفت:  امیدواریم رسانه ها در این حوزه همکاری کنند چرا که این عرصه، عرصه دشواری است و تجربه چندانی در این بخش نداریم.

مرادخانی اظهار داشت:  باید کمک کنیم کشوری با تمدن دیرین،که در طول تاریخ توانسته در مسایل فرهنگی تاثیرگذار باشد در زمینه مد و لباس به تجربیات خوبی برسد؛ رسانه ها باید این تجربیات را بیان کنند که در آینده شاهد جشنواره های خوب و فعالیت های زیاد در حوزه مد و لباس باشیم.

نظر شما