شناسهٔ خبر: 39133 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساختمان مدرسه علمیه خواهران فاطمیه (س) خورموج افتتاح شد

ساختمان مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(س) خورموج با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری و رئیس نوسازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور افتتاح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم افتتاحیه این مدرسه علمیه گفت: یک طلبه خوب و انسان شریف، کسی است که قلبش مالامال از ایمان و عشق به خدا است و تمام امورات زندگی خود را با دستورات الهی مدیریت می‌کند؛ آنگاه خدا به او عنایت می‌کند، دست او را می‌گیرد، او را از چالش‌های زندگی نجات می‌دهد و به سمت نور یعنی همان خلاق نیکو، برکات، ایمان، علم، دعا و نماز و ... هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم در دنیا محبوب خدا، فرشتگان، اهل‌بیت(ع) و امام زمان(عج) باشیم، باید ایمان، تقوا و اخلاق خود را خوب کنیم و به‌ویژه طلاب باید خیلی مراعات کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: تمامی اعمال یک طلبه زیر نظر حضرت صاحب‌الزمان(عج) است، بنابراین طلاب باید خیلی مراقب باشند که مبادا در محضر خدا و جلوی چشمان امام زمان(عج)، خلاف یا اشتباهی مرتکب شوند.

امام جمعه بوشهر گفت: حوزه‌های علمیه استان بوشهر، روند بسیار موفقی را طی می‌کنند و در ایران، حوزه علمیه خواهران و برادران استان بوشهر، به خاطر جدیت در تحصیل، اخلاق، ایمان، پاکی و تقوا زبانزد هستند و طلاب این حوزه‌ها، باعث افتخار استان هستند.

وی ابراز داشت: امیدواریم در ۱۰ تا ۱۲ سال آینده، حوزه خلیج فارس دارای یک قطب حوزوی شود که آن‌هم استان بوشهر خواهد بود.

وجود ۴۷۰ حوزه علمیه خواهران

محسن خلج، رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این مراسم، گفت: امروز در کل کشور بیش از ۴۷۰ حوزه علمیه خواهران در سطوح دو، سه و چهار توسعه پیدا کرده و بیش از ۷۰ هزار طلبه فارغ‌التحصیل و ۶۰ هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر تا قبل از حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، تعداد مدارس علمیه چهار مدرسه و تعداد کل طلاب، کمتر از ۳۰۰ نفر بود؛ اما تحول عظیمی در حوزه‌های علمیه و به‌ویژه حوزه علمیه خواهران ایجاد شده، به‌طوری که اکنون بیش از ۱۰ مدرسه علمیه با حدود ۱۵۰۰ طلبه در این استان موجود است.

رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابراز داشت: خوشبختانه در استان بوشهر نسبت به سایر استان‌ها، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در کشور، زبانزد و پیشکسوت هستند که این موضوع باعث افتخار است.

خلج اشاره کرد: با تلاش و کوشش خیرین، بانیان و باوجود روحانیت که مورد اعتماد مردم هستند، در استان بوشهر، حدود ۳۲ هزار مترمربع زمین و بیش از ۲۱ هزار مترمربع بنا، فقط مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران، تملک و احداث شده است.

ساختمان مدرسه علمیه خواهران فاطمیه (س) خورموج دارای شش کلاس درس است که در سال ۱۳۹۱ کلنگ زنی شده و بالغ بر یک میلیارد تومان، برای احداث آن هزینه شده است.

نظر شما