شناسهٔ خبر: 39208 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین ˝دایره‌المعارف ایمانیان˝ رونمایی می‌شود / 25 سالگی نمایش ˝خورشید کاروان˝ در برج میلاد

محمود فرهنگ مدیر کانون دینی، از انتشار نخستین ˝دایره‌المعارف ایمانیان˝ به قلم استاد ناظرزاده کرمانی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ محمود فرهنگ مدیر کانون دینی با اعلام این خبر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برنامه شش ماهه دوم کانون تئاتر دینی مشخص شده است. در طی این مدت نخستین "دایره‌المعارف ایمانیان" به قلم استاد ناظرزاده کرمانی و حمایت از چند نمایش دینی را در دستور کار قرار دادیم.

او بیان کرد: "دایره‌المعارف ایمانیان" توسط استاد ناظرزاده کرمانی گردآوری و تدوین شده است. این کتاب، پژوهش دانش‌نامه‌ای است که دوازده بخش را شامل می‌شود و به بررسی بخش ایمان‌گرایی در ادبیات نمایشی جهان می‌پردازد. این دایره المعارف توسط انتشارات نمایش به چاپ خواهد رسید.

فرهنگ در رابطه با سایر فعالیت‌های در دست اقدام کانون تئاتر دینی عنوان کرد: حمایت از یک نمایش دینی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دو نمایش برگزیده تئاتر رضوی و سه نمایش مذهبی برای اجرا از جمله برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. آثاری که تاکنون موفق به اجرا در شهرهای مختلف نشده‌اند نیز در دست پیگیری است.

او در پایان از اجرای نمایش "خورشید کاروان" همزمان با ایام محرم خبر داد و اظهار کرد: این نمایش ۲۵ سال است که همزمان با این ایام اجرا می‌شود. البته اجرای چنین آثاری منحصر به زمان خاصی نیست. این نمایش همزمان با ماه محرم در برج میلاد به صحنه می‌رود.

نظر شما