شناسهٔ خبر: 39227 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گرایشهای جدید با همکاری وزارت کشور راه اندازی می‌شود

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور گفت: با همکاری دو وزارتخانه علوم و کشور گرایش های جدید دانشگاهی راه اندازی می شود که براین اساس نیروی انسانی متناسب با پست های مدیریتی تربیت شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ اصغر افتخاری امروز در نشست مدیران استانی استانداری ها برای هفته پژوهش در وزارت علوم گفت: بسیاری از پست های مدیریتی کشور دارای پشتوانه دانشگاهی نیست و افرادی در این پست ها قرار می گیرند که رشته دانشگاهی آنها متناسب با این پست ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: برنامه داریم امسال گرایش های جدید دانشگاهی راه اندازی کنیم تا به وسیله این رشته ها نیروی انسانی متناسب با پست های مدیریتی تربیت شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور اضافه کرد: سیاست وزارت کشور بازگشت به امر پژوهش است و برنامه داریم بدون پژوهش تصمیم گیری نداشته باشیم.

افتخاری بیان کرد: در وزارت علوم برنامه داریم مباحث مربوط به مرز دانش را به حوزه علمیاتی وارد کنیم و پژوهش هایی را دنبال کنیم تا بتوانند وارد مدیریت کشور و گره گشای مشکلات جامعه باشند.

وی با اشاره به شبکه سازی فعالیت ها در وزارت کشور گفت: این وزارتخانه با وزارتخانه های علوم، کار، آموزش و پرورش و خارجه در قالب شبکه، فعالیت های مفیدی در حوزه پژوهش و فناوری انجام می دهد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور تاکید کرد: در سال گذشته دفاتر پژوهشی استانداری ها در هاله ای از ابهام قرار داشت که طبق مکاتبات انجام شده از انحلال این دفتار جلوگیری کردیم.

افتخاری تاکید کرد: باید اختصاص بودجه از تولید ناخالص ملی به امر پژوهش افزایش یابد و از یک درصد بیشتر شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی مشترک میان دو وزارتخانه علوم و کشور گفت: در این کمیته نشست مشترک میان وزرای علوم و کشور و روسای دانشگاه ها برگزار می شود تا مباحث مربوط به حوزه آموزش، پژوهش و فناوری بررسی شود.

نظر شما