شناسهٔ خبر: 39249 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی ۳ سامانه ویژه دانشجویان خارجی

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان از راه اندازی ۳ سامانه جدا ویژه دانشجویان غیرایرانی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ صمد حاج جباری در خصوص زمان رونمایی از سامانه educationiran گفت: راه اندازی این سامانه با همکاری وزارت علوم، بهداشت و وزارت امور خارجه انجام گرفت و در حال حاضر کار به اتمام رسیده  است.

وی ادامه داد: این سامانه قابلیت‌های متعددی دارد، اگر دانشجویی در خارج از کشور متقاضی تحصیل در ایران باشد، می تواند وارد این سامانه شده و دانشگاه مورد نظر خود را برای تحصیل انتخاب کند.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: تا کنون برخی از دانشگاه‌ها مانند علوم پزشکی ایران فعالیت خود در این سامانه آغاز کرده و دانشجوی خارجی نیز جذب کرده اند.

وی افزود: از دانشگاه های وزارت علوم نیز، از دانشگاه تهران و صنعتی شریف خواسته شده تا اطلاعات دانشگاه‌های خود را وارد این سامانه کنند.

حاج جباری افزود: کمیته‌ای از اعضای وزارت علوم، بهداشت، و وزارت امورخارجه تشکیل شده که مباحث مربوط به بروزرسانی، فنی و اجرایی این سامانه را پی گیری می کند ولی هنوز رونمایی از آن باقی مانده است.  

وی ادامه داد: درحال حاضر سامانه دیگری ویژه دانشجویان غیرایرانی طراحی شده که این سامانه به تقاضای دانشجویان غیرایرانی پاسخ داده و موجب می شود مراجعات به سازمان امور دانشجویان کاهش یابد و ما امیدواریم تا پایان پاییز فاز اول این سامانه به اتمام برسد.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: سامانه دیگری نیز در خصوص دانشجویان غیرایرانی راه اندازی شده که داخلی بوده و از طریق آن گزارش آماری دقیق مربوط به دانشجویان غیرایرانی جمع آوری می شود هر سه سامانه پیشرفت قابل ملاحظه داشته و هنوز رونمایی نشده اند.

نظر شما