شناسهٔ خبر: 39267 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی وزارت خارجه برای توسعه پروژه‌های هسته‌ای اساتید دانشگاه

معاون وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه آمادگی دارد پروژه های اساتید ایرانی را که مرتبط با علوم هسته ای است دریافت کرده و زمینه تحقیق و توسعه بیشتر را برای آنان فراهم کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید تخت روانچی در گردهمایی روسای دانشگاه های کشور در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی گفت: بر اساس برجام، کشورهای مذاکره کننده، متعهد شده اند در توسعه دانش هسته ای ایران در رشته های مختلف علوم هسته ای مشارکت کنند.

وی افزود: شرایط پس از برجام باعث رقابت میان کشورهای مختلف برای حضور اقتصادی در ایران و ایجاد امکان انتخاب و گزینش شریک تجاری برای ایران شده است، همچنین در شرایط پسا برجام، اقتصاد ما وارد مرحله جدیدی شده است که از صادرات و واردات سنتی فراتر رفته است، لذا ما در انتخاب شریک تجاری خود، انتقال فناوری و سرمایه گذاری را دنبال می کنیم.

عضو تیم مذاکرات هسته ای گفت: مذاکرات هسته ای جنگ اراده ها بود که در این جنگ، ملت ایران با استقامت خود و پیروی از راهنمایی های مقام معظم رهبری اراده خود را به طرفین مقابل تحمیل و از مواظع خود عقب نشینی نکرد.

معاون وزارت امور خارجه افزود: برجام موجب تحول بنیادین در رویکرد دنیا به موضوع هسته ای ایران شد به طوری که کشورهایی که در قطعنامه غیر عادلانه ۱۹۲۹ فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران را برای دنیا خطر می دانستند در قطعنامه پس از مذاکرات، کشورهای دنیا را برای ایجاد همکاری هسته ای با ایران تشویق کردند.

نظر شما