شناسهٔ خبر: 39280 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برخورد جدی دانشگاه یزد با عاملان برگزاری یک مراسم غیرقانونی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد با بیان اینکه مراسم دانشجویان جدیدالورود دانشکده هنر و معماری این دانشگاه بدون مجوز برگزار شده است، گفت: با عاملان برگزاری این مراسم، برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کاظم ماندگاری در مورد برگزاری مراسمی در دانشگاه یزد برای دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه توضیح داد.

وی با بیان اینکه در این برنامه تعدادی از دانشجویان بدون مجوز در یکی از فضاهای فرعی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد، اقدام به برگزاری مراسمی برای دانشجویان تازه وارد کرده اند، ادامه داد: این مراسم به صورت رسمی نبوده و دانشگاه هیچگونه مجوزی برای برپایی این مراسم صادر نکرده است.

ماندگاری با تایید بر اینکه اقداماتی که در طی این مراسم انجام شده در حد عرف نبوده و مورد قبول این دانشگاه نیست، ادامه داد: دانشگاه یزد در حال بررسی موضوع و شناسایی عوامل اصلی برگزارکننده این مراسم است که در صورت شناسایی، برخورد با آنها طبق قوانین و مقررات کمیته انضباطی خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد با بیان اینکه گفته می شود که برخی از عاملان برگزارکننده این مراسم، دانشجوی دانشکده هنر و معماری نبوده و از خارج از محیط دانشگاه بوده اند گفت: به زودی و پس از بررسی کمیته انضباطی، نحوه برخورد و توبیخ با عوامل این موضوع اعلام می شود.

وی گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه یزد، برگزاری مراسم و تجمع دانشجویان به صورت رسمی و غیررسمی را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت نیاز، حراست دانشگاه در این زمینه فعالتر عمل خواهد کرد.

به گزارش مهر، گفته می شود در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد که به مراسم «حوض» معروف شده است دانشجویان حرکاتی نامتعارف، خارج از عرف و هنجارشکنانه، داشته اند. این مراسم که به بهانه استقبال از دانشجویان ورودی جدید برگزار شده در واقع به توهین و تحقیر آنها می انجامد به طوریکه دانشجویان ورودی جدید را روبروی ساختمان طرح دانشکده به خط می کنند و از آنها می خواهند تا قسم نامه ای را با مضامینی از قبیل وفاداری به دانشجویان ترم بالایی و خدمتگذاری به آنها قرائت کنند.

نظر شما