شناسهٔ خبر: 39297 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور ۱۰ كشور در بخش جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري در جشنواره فیلم کوتاه

در بخش «جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري» سي و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، ۱۱ فيلم از ۱۰ كشور جهان به نمايش در‌مي‌آيند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، در اين قسمت از بخش بين‌الملل جشنواره،  كشورهاي استراليا، آمريكا، هلند، تايوان، مكزيك، آلمان، فرانسه، سنگاپور، دانمارك و ايران هر كدام با يك اثر حضور خواهند داشت.

بر اساس اين گزارش، فيلم‌هاي «فرشته‌هاي تازه‌وارد» به كارگرداني ابوذر اميني از هلند، «نفس» ساخته مونا مرادي و «ولد» به كارگرداني امير عباس ربيعي از ايران، «ديويد برايد به نمايندگي» كار  مت گُوُني از استراليا، «صندلي الكتريكي» ساخته ديويد مونياز والاسكو از مكزيك، «خروج» به كارگرداني ميشائيل كونگتيائوگ از دانمارك، «قايم موشك» ساخته پائول ماركوئز دورته از فرانسه، «فضاهاي باز» به كارگرداني نيك رافتر از آمريكا، «نقطه آبي روشن» ساخته لي ژي شن از سنگاپور، «ولگرد» به كارگرداني كريستف هورش از آلمان و فيلم «عروسك گِلي» ساخته كيان شانزو از تايوان در اين بخش از سينماي بين‌الملل جشنواره به رقابت مي‌پردازند.

شايان ذكر است، فيلم‌هاي «فرشته‌هاي تازه‌وارد»، «ولد»، «ديويدبرايد به نمايندگي»، «صندلي‌الكتريكي»، «خروج» و «قايم‌موشك» در قالب داستاني، فيلم «نفس» در قالب داستاني-تجربي و فيلم‌هاي «ولگرد» و «نقطه‌ي آبي روشن» در قالب انيميشن و انيميشن-مستند در بخش جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري حضور دارند.

گفتني است، بخش جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري شامل فيلم‌هايي با موضوعاتي در راستاي ستايش صلح و دوستي و نفي خشونت و افراطي گري ميان تمام مردم در سرتاسر جهان است .

سي‌و‌دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از تاريخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در تهران برگزار خواهد‌شد.

نظر شما