شناسهٔ خبر: 39307 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سفر موسیقایی کشور اسپانیا برگزار می‌شود

تور موسیقی فلامنکو، قرون وسطی و فولکولوریک با هدف شناخت موسیقی در بافت فرهنگی، اجتماعی اسپانیا با همکاری خانه موسیقی برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ شرکت گردشگری ژیوار با همکاری خانه موسیقی و بخش فرهنگی سفارت اسپانیا اقدام به برگزاری سفر موسیقایی اسپانیا کرده است.

این سفر با برگزاری ورک‌شاپ‌های موسیقی و دیدار با بزرگان موسیقی اسپانیا برگزار می‌شود و هدف از آن شناخت موسیقی در بافت فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی کشور اسپانیا است.

یکی از موضوعات مورد بررسی در این سفر موسیقی فلامنکو است. موسیقی فلامنکو امروز به‌عنوان میراث ناملموس یونسکو ثبت شده است و در همه جای دنیا می‌توان نمونه‌های مختلف اجرای آن شاهد بود. منطقه اندلس خاستگاه موسیقی فلامنکو است و برای شنیدن یک فلامنکوی "پیوره"و اصیل لازم است به اندلوس سفر کرد.

موسیقی در اسپانیا تنها محدود به فلامنکو نمی‌شود و جریان بزرگی از موسیقی این کشور به موسیقی مدیوال و فولک تعلق دارد. موضوع دیگری که در این سفر به آن پرداخته می‌شود، موسیقی قرون وسطی یا مدیوال و فولکلوریک اسپانیاست.

در این سفر تلاش می‌شود تا موسیقی‌دانان ایرانی با این بخش از موسیقی اسپانیا بیشتر آشنا شوند تا راه برای فعالیت‌های مشترک آن‌ها در آینده هموارتر شود به همین منظور نوازندگان و خوانندگان موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی مخاطب اصلی این بخش از برنامه سفر هستند.

از ورک‌شاپ‌‌ها و دیدارهای این سفر می‌توان به ورک‌شاپ لوئیس دلگادا، خواکین دیاز، ادواردو پانیاگوآ و آنا آلکایده اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و جزئیات این سفر و همچنین اخذ معرفی‌نامه می‌توانند با خانه موسیقی تماس حاصل کنند.

نظر شما