شناسهٔ خبر: 39309 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

˝ایستاده در موقعیت˝ به صحنه می‌رود / وحید نفر: تلاش کردیم شبیه زندگی واقعی باشیم

وحید نفر می‌گوید: نمایش ˝ایستاده در موقعیت˝ به شیوه رئالیستی و شبیه زندگی واقعی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ نمایش"ایستاده در موقعیت" به نویسندگی و کارگردانی وحید نفر در خانه نمایش به صحنه می‌رود. وحید نفر کارگردان این اثر با اشاره به شکل‌گیری متن این نمایش گفت: طرح اصلی این نمایش از محمد یزدی است که به صورت نمایشنامه به دست من رسید، اما متن آن مرا اقناع نمی‌کرد. برای همین موضوع اصلی را نگه داشتم و آن را بصورت بداهه و روز‌نویس جلو بردم.

او افزود: برای آنکه متن را به اهداف‌مان نزدیک کنیم، آن را به صورت کارگاهی انجام دادم. همراه با اعضای گروه روی آن کار کردیم تا به نقطه اجرایی مدنظرمان رسید.

نفر با بیان داستان این نمایش عنوان کرد: این اثر روایت‌گر داستان دو دوست است که در حال آماده کردن یک معبر هستند. یکی از آنها به واسطه خوابی که می‌بیند، به سمت معبری که محل شهادت برادرش است و تنها از او یک پلاک مانده است هدایت می‌شود. او در همین زمان روی مین می‌رود و ....

این بازیگر تئاتر در مورد شیوه‌های اجرایی این نمایش خاطرنشان کرد: سعی کردم این نمایش را به زندگی نزدیک کنم. بنابراین آن را به سبک رئالیسم جلو بردم. طراحی صحنه‌مان نیز از این روش تبعیت می‌کند به همین دلیل با جعبه‌های محمات صحنه‌آرایی شده است. البته از آنجایی که می‌خواستم دو جریان موازی را جلو ببرم و زمان حال، گذشته و آینده را به تصویر بکشم، با ایجاد سفیدی کف صحنه، فضای انتزاعی را پررنگ‌تر کردیم.

او در بخش دیگری از سخنان‌اش در مورد حضور در رپرتوار جشنواره تئاتر مقاومت توضیح داد: به دلیل موضوعی بودن جشنواره نمی‌توان خیلی در رابطه با آن بحث کرد. تنها نکته آن است که اجراها در فاصله زمانی مهر تا آذرماه است. با توجه به ماه محرم، اجراها با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهند بود و کارهای کمیک کمتر به صحنه خواهند رفت. از سوی دیگر تعداد اجراها به دلیل مسائل مالی با محدودیت روبه روست. این در حالی است که کف اجراهای عمومی برای یک نمایش باید ۱۵ اجرا باشد.

نفر در پایان تاکید کرد: امیدوارم تماشاگران برای دیدن این اثر بیایند، این نمایش، اثری است که ارزش دیدن و توجه را خواهد داشت.

نمایش "ایستاده در موقعیت" نوشته و کار وحید نفر از ۱۰ تا ۲۲ آبان ماه ساعت ۱۸:۳۰ در خانه نمایش به صحنه می‌رود. محسن زرآبادی، محمد هادی عطایی، علی باروتی، بهروز پناهنده بازیگران این نمایش‌اند.

نظر شما