شناسهٔ خبر: 39327 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ رئیس سازمان امور دانشجویان به بورسیه های بلاتکلیف

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دسترسی دانشگاه های دارای سهمیه بورسیه که سهمیه آنها مربوط به سال های ۹۳ و ۹۴ است به سامانه سنباد باز شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی صدیقی گفت: درحال حاضر دانشگاه هایی می توانند به سامانه «مشارکت دانشجو - سنباد» مراجعه کنند که سهمیه های بورس آنها مربوط به سال های ۹۳ و ۹۴ باشد و دیگر دانشگاه ها به این سامانه دسترسی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دانشگاهی سهمیه بورسیه آن باقی مانده و مربوط به سال های گذشته باشد باید آن دانشگاه به مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم مراجعه کند و در صورت تایید این مرکز می توانند به سامانه سنباد دسترسی مجدد یابند.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: درحال حاضر همه دانشگاه های کشور دارای بورسیه نیستند بنابراین سامانه سنباد برای دانشگاه های دارای بورسیه سال های ۹۳ و ۹۴ قابل دسترسی است.

به گزارش مهر، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی کشور برای تامین هیات علمی مورد نیاز خود با تایید دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی که عهده دار بررسی نیازهای دانشگاه‌ها به هیات علمی در رشته های مختلف است، اقدام به جذب بورسیه از میان دانشجویان دکتری شاغل به تحصیل در داخل کشور می کنند.

پس از شرکت در فراخوان جذب اعضای هیات علمی و تایید توسط یکی از دانشگاه‌ها، دانشجو از طریق سامانه «مشارکت دانشجو - سنباد» و توسط دانشگاه به اداره کل بورس معرفی می شود.

اکنون بیش از چهارماه است که اداره کل بورس، سامانه مشارکت دانشجو - سنباد را از دسترس دانشگاه‌ها خارج کرده است. این مساله باعث شده تا دانشگاه‌ها به دلیل خارج شدن سامانه از دسترس نتوانند اطلاعات دانشجویان را تایید و آنان را به اداره کل بورس معرفی کنند. در نتیجه بسیاری از دانشجویان بورسیه داخل که از طریق آزمون نیز پذیرفته شده اند، در بلاتکلیفی به سر می برند.

نظر شما