شناسهٔ خبر: 39330 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۶۲ طرح پژوهشی معارف و علوم انسانی تصویب شد

دبیر کارگروه معارف و علوم انسانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت از ۶۲ طرح پژوهشی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فاطمه میرزاخانی گفت: طرح‌های ارسالی در زمینه معارف و علوم اسلامی برای حمایت در این کارگروه بررسی می‌شوند و پس از داوری در جلسات کارگروه تصویب می شود و در نهایت ناظر طرح مشخص می‌شود.

وی افزود: با بازنگری که بر روی اولویت‌های پژوهشی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در حمایت از طرح‌های پژوهشی انجام شد ۱۷ اولویت کلی به تازگی مطرح و مورد تصویب قرار گرفت تا بر اساس آن به ارسال طرح‌ها بر اساس نیاز کشور جهت داده شود.

میرزاخانی عنوان کرد: حمایت مادی از طرح‌ها نیز به این صورت است که ۲۵ درصد اعتبار مصوب را در ابتدای کار پرداخت می‌کنیم و پس از آن در مراحل مختلف انجام پروژه مابقی پرداخت‌ها انجام می‌شود.

دبیر کارگروه معارف و علوم انسانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا به امروز ۶۲ طرح پژوهشی در حوزه معارف مصوب شده است. با توجه به اینکه کارگروه معارف و علوم انسانی به تازگی راه اندازی شده، آمار این طرح ها مناسب به نظر می رسد.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد عمده این طرح‌های پژوهشی انتشار کتاب در کنار نگارش مقاله است، همچنین اعضای کارگروه معارف و علوم اسلامی این صندوق در آخرین نشست خود، ضمن بررسی طرح‌های داوری شده در این کارگروه، با پشتیبانی مادی و معنوی از ۵ طرح پژوهشی موافقت کردند.

میرزاخانی بیان کرد: طرح‌های تصویب شده در زمینه‌های فلسفه اسلامی، بیداری اسلامی و تفسیر و علوم قرآن هستند که  تهیه و انتشار مقاله در مجلات علمی پژوهشی و همچنین کتاب از جمله تعهدات طرح‌های مصوب است.

نظر شما