شناسهٔ خبر: 39337 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری جشنواره ها به بخش خصوصی در راستای کوچک سازی دولت است

حمید قبادی واگذاری جشنواره ها به بخش خصوصی را در راستای کوچک سازی دولت خواندو گفت: واگذاری جشنواره مد و لباس فجر به اتاق اصناف یک نمونه موفق در کوچک کردن ساختار فعالیت های دولتی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ حمید قبادی، رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره واگذاری جشنواره مد و لباس فجر به اتاق اصناف ایران به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: بر اساس قانون ساماندهی مد و لباس متولی و مدیریت هماهنگی و مدیریت نظارتی جشنواره مد و لباس فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده است. طبیعتا سقف کار ما تا زمان سیاست گذاری و نظارت بر اجراست؛ طبیعتا اجرا بر اساس قانون به نهادها و بخش خصوصی واگذار می شود.

وی افزود: کارگروه ساماندهی مد و لباس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یک تصمیم شجاعانه علی رغم اینکه جشنواره مد و لباس نوپا بود و می توانست بهانه ای برای ادامه آن باشد در دولت به بخش خصوصی واگذار شد، به نظر من بهترین مرجعی که برای اسین واگذاری می شد انتخاب کرد که از جامعیت همه اصناف برخوردار باشد و کاملا غیردولتی باشد و از یک ساختار و  نظام مناسبی برخوردار باشد اتاق اصناف بود که فراگیر بودن این اتاق می تواند در موفقیت آن موثر باشد، کماکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس قانون و چهارچوب قانونی سیاست گذار است و مجری کار بر اساس این تفاهم نامه بخش خصوصی است.

حمید قبادی در پاسخ به این سئوال که آیا واگذاری جشنواره ها به بخش خصوصی  در جهت کوچک سازی دولت صورت گرفته است؟گفت: به نظر من تماما در راستای کوچک شدن دولت و فعالیت های دولتی است؛ این یک نمونه موفق در کوچک کردن ساختار فعالیت های دولتی است که هیچ گونه التزام قانونی برای دولت وجود نداشته  باشد؛ با این نگاه این واگذاری صورت گرفته است؛ به نظرم دوستان هم توجیه شدند و منافع ملی را ارجح به منافع صنفی و شخصی  خود می دانند و  عملکرد گذشته شان حاکی از آن است که منافع ملی را مورد توجه قرار می دهند، امیدوارم قانون ساماندهی مد و لباس که چندین صنف را دربر می گیرد بتوانند جلب مشارکت داشته باشند. این اتفاق؛ اتفاق بسیار مهمی است و از همه مهمتر اگر دوستان بتوانند به تعهدات خود  عمل کنند مشارکت بیش از پیش اصناف فعال کشور در این حوزه است .

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره همکاری با نیرو انتظامی در بخش هایی  که در سال های ابتدایی شکل گیری بنیاد مشکلاتی با نیروی انتظامی داشت، اظهار داشت: ما تاکنون تعارضی با نیروی انتظامی نداشتیم؛ اتفاقا یکی از مزایای این همکاری ها این است که اجرای سیاست ها فراگیر می شود و محدود به یک گروه خاصی که مثلا بنا به فراخوان و الزام خاصی و ساختار محدود است، نمی شود. فراگیر شدن مهمترین رکن این همکاری است، ضمن اینکه دستگاه های ناظر وظیفه خود را انجام می دهند و نیروی انتظامی در کنار نهادهای نظارتی به کار خود را ادامه می دهد.

حمید قبادی درباره دادن  نشان ایرانی به تولیدکنندگان ایرانی در راستای حمایت از مصرف کالای ایرانی گفت: ما به زودی فراخوان لگوی این نشان را منتشر خواهیم کرد و از هنرمندان و طراحان  دعوت می شود که در این طرح مشارکت کنند؛ فراخوان با شاخص های پیش بینی شده  و اهداف مشخص به زودی منتشر می شود.

وی تاکید کرد: مهمترین مسئله ای که ما در نشان ایرانی دنبال می کنیم  فرهنگ سازی استفاده از محصولات ایرانی است؛ البته با اطمینان بخشی و ارتقای کیفیت را در اولویت شاخص های این نشان خواهیم داشت، این موضوع مهم، چند بخشی و فرایندی است  که مشارکت مسئولان، مردم و تولیدکنندگان را می خواهد که گام بلندی را در جهت فرهنگسازی استفاده از محصولات ایرانی بردارد ، حوزه مد و لباس  در این راه پیشگام است امیدوارم بتواند تاثیر اساسی بگذارد.

نظر شما