شناسهٔ خبر: 39404 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم کوتاه و فرصت های جدید برای سینمای ایران

در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 940 میلیون ریال جایزه نقدی به مجموع برگزیدگان بخش مسابقه سینمای ایران اهدا می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، در بخش مسابقه ایران این جشنواره تندیس جشنواره و ۸۰ میلیون ریال برای بهترین کارگردانی در بخش فیلم داستانی و تندیس جشنواره به همراه ۱۵۰ میلیون ریال به عنوان جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای ایران، به تهیه کننده خصوصی اختصاص داده می شود. 

جوایز این جشنواره در بخش مسابقه ایران به هر یک از برگزیدگان بهترین کارگردانی در بخش فیلم تجربی (تجربه گرا)، بهترین کارگردانی در رشته پویانمایی و بهترین کارگردانی در رشته فیلم مستند، تندیس جشنواره و ۶۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
همچنین به بهترین فیلم با موضوع چشم انداز سرزمین زیبای ما، بهترین فیلم با موضوع ایمان و امید، بهترین فیلم با موضوع چراغ راه، بهترین فیلم با موضوع دست آوردها، بهترین تحقیق و پژوهش برای فیلم مستند، بهترین صدای فیلم (صدابرداری یا صداگذاری)، بهترین تدوین، بهترین تصویربرداری، بهترین جان بخشی در آثار پویانمایی و بهترین فیلم نامه هرکدام تندیپس جشنواره و ۵۰ میلیون ریال تعلق می گیرد.
بر اساس این گزارش هیات داوران می تواند حداکثر دو دیپلم افتخار به هر ویژگی در فیلم کوتاه اهداء کند که میزان جایزه نقدی دیپلم افتخار ۲۵ میلیون ریال است. همچنین هیات داوران این جشنواره می تواند دو جایزه ویژه در بخش فیلم های داستانی (بازیگری، موسیقی، تیتراژ، جلوه های ویژه، طراحی صحنه و لباس و ...) اهدا کند که میزان جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریال است.
جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

**جشنواره فیلم کوتاه و فرصت های جدیدی برای سینمای
داریوش یاری، عضو هیات انتخاب فیلم های داستانی بخش سینمای ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه فرصت های جدیدی را پیش روی سینمای ایران می گذارد؛ ازجمله فرصت ارائه تجربیات جدید فیلم سازان جوان و فرصت تماشای تجربیات فیلم کوتاه برای علاقه مندان سایر حوزه ها.
وی افزود: میدان جشنواره برای فیلم کوتاه و فیلم سازانش بهانه ای برای عرضه و دیده شدن آثاری است که در طول یک سال گذشته تولید شده اند.
کارگردان فیلم های بلند حبیب تاکید کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران، همچنین فرصتی است تا مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... را از زاویه دید این فیلم سازان بتوان دید.

**دبیر منطقه هفت انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شد
محمدرضا گوهری مدیر انجمن سینمای جوانان استان لرستان با حکمی از سوی فرید فرخنده کیش به عنوان دبیر منطقه ۷ انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شد.
در پی سیاست تمرکززدایی انجمن و برقراری روابط سازنده و متقابل در بین استان های هم جوار دبیر منطقه ۷ انجمن سینمای جوانان ایران شامل استان های لرستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری منصوب شد.
دبیران منطقه ای انجمن سینمای جوانان ایران باهدف برقراری ارتباط سازنده در حوزه های فرهنگی و جغرافیایی مشترک بین دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران و کاسته شدن بار مدیریتی ستاد مرکزی انجمن انتخاب می شوند. به همین منظور محمدرضا گوهری تا پایان سال جاری به عنوان دبیر منطقه هفت انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شد. 
محمدرضا گوهری دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک، از سال ۱۳۶۷ سرپرستی انجمن سینمای جوانان خرم آباد را بر عهده دارد و از دو سال گذشته به عنوان مدیر انجمن سینمای جوانان استان لرستان فعالیت می کند. تدریس فیلم سازی در انجمن سینمای جوانان ایران، ساخت بیش از سی عنوان فیلم کوتاه و سریال تلویزیونی، تحقیق و پژوهش در پروژه های سینمایی و مستند و دریافت جوایز متعدد از جشنواره های داخلی و چندین حضور بین المللی ازجمله سوابق هنری و مدیریت فرهنگی وی به شمار می رود.

نظر شما