شناسهٔ خبر: 39406 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره برترین‌های کانون‌های فرهنگی برگزار می‌‌شود

رئیس اداره مشارکت دانشگاهیان اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: جشنواره برترین‌های کانون‌های فرهنگی برای اولین بار در سطح وزارت بهداشت برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سجاد برنجی با اعلام این خبر گفت: هدف ما افزایش مشارکت دانشجویان و دانشگاهیان در زنجیره فعالیت‌های فرهنگی شامل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت است. این اداره بستر مشارکت و فعالیت را برای جامعه دانشجویان علوم پزشکی فراهم می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌های ما به طور مشخص به سه ساختار کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی مرتبط است. در همین راستا پی‌ریزی‌هایی در ۶ ماه اول سال شکل گرفت که هدف آن ایجاد زیرساخت‌هایی برای افزایش مشارکت دانشگاهیان در فعالیت‌های فرهنگی بود.

رئیس اداره مشارکت‌ دانشگاهیان اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار داشت: در ماه دوم سال نیز در ۱۰ منطقه مصوب وزارت بهداشت ۱۰ مجمع تخصصی برگزار می‌کنیم و ۱۰ نشست خانه نشریات دانشجویی در ۱۰ منطقه خواهیم داشت. همچنین در ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی هم همایش «فصل نو فصل همدلی» ویژه کانون‌های فرهنگی برگزار می شود.

برنجی با اشاره به این‌که برای اولین بار در سطح وزارت بهداشت جشنواره برترین‌های کانون‌های فرهنگی با هدف انتخاب ومعرفی برترین کانون‌ها برگزار خواهد شد، اظهار داشت: برای ما مهم است که رقابت و شور و نشاط در فضای کانون‌ها ایجاد شود، رقابت باعث بروز خلاقیت می‌شود و می‌توانیم کارهای موفق را به عنوان الگو به بقیه دانشگاه‌ها معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم دانشجویان را در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت دخیل کنیم و تا آبان ماه نیز اولین جلسه شورای نمایندگان کانون‌های فرهنگی وزارت بهداشت را برگزار خواهیم کرد.

رئیس اداره مشارکت‌ دانشگاهیان اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت با ذکر این نکته که کانون‌ها، تشکل‌ها و نشریات دانشجویی سه ساختار کاملا متفاوت هستند و نسبت به هم اولویتی ندارند، خاطر نشان کرد: هر سه ساختار بر اساس توانمندی دانشجویان و مشارکت دانشجویان بنا شده است. 

وی اضافه کرد: تشکل‌ها از اقتدار بیشتری در دانشگاه‌ها برخوردارند و اکثر تشکل‌ها در قالب یک اتحادیه ملی می‌گنجند و از آنها حمایت می‌شود. اما درباره کانون‌ها و نشریات با این موضوع مواجه نیستیم. بنابران در زمینه تشکل‌ها سعی داریم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را در مورد آنها اجرا کنیم. احساس می‌کنیم کانون‌ها و نشریات به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند. 

برنجی درباره سیاست‌های این اداره در حوزه نشریات دانشجویی گفت: خانه نشریات دانشجویی را فعال کردیم که از هر منطقه مصوب، دو نماینده در آن حضور دارند. تا آخر سال هم ۱۰ نشست منطقه‌ای برای نشریات دانشجویی برگزار می‌کنیم. هدف از برگزاری این نشست‌ها بررسی مشکلات و ضعف‌های نشریات، افزایش کیفیت، توانمندسازی مدیران مسئول و آشنایی با قوانین و مقررات است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که به یک شیوه‌نامه مشخص حمایت مالی برسیم که عدالت مالی بین نشریات دانشجویی مختلف برقرار شود.

رئیس اداره مشارکت‌ دانشگاهیان اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی گفت: این جشنواره به صورت مشترک با دانشگاه آزاد و وزارت علوم برگزار می‌شود. طبق اعلام دبیر جشنواره از لحاظ درصد آثار ارسالی، نشریات علوم پزشکی در رده اول قرار دارند.

برنجی تاکید کرد: وزارت بهداشت، جشنواره نشریات دانشجویی مجزا ندارد اما در این جشنواره داوری‌ها در دو بخش انجام می‌شود یک بخش داوری در سطح ملی است و بخش دیگر داوری‌ها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود. به این ترتیب دو جشنواره در یک جشنواره ادغام شده‌اند.

نظر شما