شناسهٔ خبر: 39407 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تالار اصلی تئاتر شهر به کار خود ادامه می دهد

سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: تالار اصلی تئاتر شهر با نصب یک سازه متحرک برای نورپردازی تا پایان جشنواره تئاتر فجر به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، مسعود معمار در جلسه ای که عصر سه شنبه برای بررسی حادثه افتادن پیشانی سن سالن اصلی تئاتر شهر و تعیین تکلیف وضعیت آن برگزار شد ، افزود : با توجه به بررسی هایی که کارشناسان درباره وضعیت ماشینری سالن اصلی تئاتر شهر انجام داده اند جمع بندی نهایی بر این شد که کلیه ماشینری جمع آوری شود تا از بالای سن هیچ وسیله متحرکی آویزان نباشد به طوری که ایمنی صددرصد برقرار شود.
او درباره اینکه سالن اصلی تئاتر شهر برای اجرای نمایش «ترور» تعطیل می شود یا به کار خود ادامه می دهد گفت: فعلا قرار بر این شده است که با سازه های سبک شرایطی را فراهم کنیم تا با ایمنی کامل نمایش «ترور» به روی صحنه رود. پس از آن هم این سالن در جشنواره تئاتر فجر به کار خود ادامه می دهد و بعد از آن بازسازی ماشینری انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: حدود یک هفته برای نصب سازه جدید زمان لازم است تا پروژکترها روی آن قرار گیرند و احتمالا تاخیری هم در اجرای نمایش «ترور» وجود نخواهد داشت.
معمار با تاکید بر اینکه ایمنی قطعی برای ادامه کار گروه های نمایشی در تالار اصلی تئاتر شهر ایجاد خواهد شد، دلیل اصلی اتفاق پیش آمده در این مجموعه را دست کاری کردن ماشینری دانست که سال ها به صورت ثابت درآمده بود؛ چرا که به گفته او، تحرک داشتن آن خطرناک است.
وی در این باره توضیح داد: در واقع طبق خواسته گروه نمایشی «ترور» قرار بر این بود که سازه بالای سن حدود ۸۰ سانتی متر بالا رود اما این کار با بی دقتی مسئولان فنی سالن و گروه نمایشی انجام شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، در این جلسه مهدی شفیعی (مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی)، پریسا مقتدی (مدیر تئاتر شهر) و فرشید مصدق (نماینده تام الاختیار تئاتر شهر در بازسازی) نیز حضور داشتند.
به گفته مدیر روابط عمومی تئاتر شهر ، بخشی از سازه فلزی بالای صحنه (پیشانی) تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به دلیل فرسودگی سیم بکسل های مهار کننده این سازه و تغییر دهنه تالار برای نصب دکور نمایش ترور ، روز شنبه فرو ریخت.

نظر شما